با حضور استاندار فارس، همزمان با روز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) و چهارمین روز از دهه مبارک فجر، کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 04 February 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر و دهه مبارک فجر اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان 700 تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی افزود: این بیمارستان در جنوبی‌ترین منطقه شیراز با متراژ 20 هکتار، در راستای طرح محرومیت زدایی و براساس نیاز مردم منطقه احداث می‌شود.

حسینی ادامه داد: پیش‌بینی شده این بیمارستان عمومی و تخصصی هفتصد تخت خوابی با اعتباری حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان، تا پنج سال آینده به بهره برداری می‌رسد که با ساخت این پروژه عظیم، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌گیرند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به سیاستگذاری دولت سیزدهم در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور، راه اندازی بیمارستان‌های جدید در برنامه ریزی دولت نبوده است، چراکه بیمارستان‌های نیمه تمام بسیاری در سطح کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شیراز نیاز به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی دارد، اضافه کرد: به دلیل نیاز شیراز به فضای درمانی به ویژه در حاشیه شهر، با پیگیری‌های مجموعه دانشگاه و مسئولان استانی و حمایت وزیر بهداشت، موافقت لازم برای ساخت بیمارستان‌های جدید در شیراز از دولت دریافت شد.

وی همچنین در این آیین از حمایت‌های استاندار فارس و مجموعه استانداری، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار شیراز، مسوولان قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران مجموعه دانشگاه به پاس پیگیری برای ساخت بیمارستان‌های جدید در شیراز قدردانی کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: توزیع بیمارستان‌ها در شیراز از گذشته به نحو مناسبی انجام نشده و با توسعه ظرفیت‌های پزشکی، ظرفیت‌های بیمارستانی توسعه نیافت که این امر دسترسی مردم ساکن در حاشیه شهر به خدمات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

جعفر قادری با اشاره به طرح محرومیت زدایی و تسریع در دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات پزشکی، ساخت بیمارستان 700 تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) در این منطقه از شیراز را بسیار پر اهمیت و در مسیر طرح محرومیت زدایی دانست.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه‌های مختلف استان، از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیر پیشبرد پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های موردنیاز مردم فارس خبر داد.

به گزارش تسنیم بیمارستان 700 تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) در منطقه 9 شیراز احداث می‌شود؛ آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان 700 تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س)، با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا پاک فطرت و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، محسن علی زاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و دیگر مسئولان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار