سرپرست اداره‌کل هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به استان از بعدازظهر روز دوشنبه خبر داد .
کد خبر: ۱۰۹۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 04 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی کرمی، گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگو‌های مختلف جوی طی ۴۸ ساعت آینده جو پایداری پیش‌بینی می‌شود.

کرمی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می‌شود که موجب بارش برف در مناطق سردسیری و باران در اغلب مناطق استان می‌شود و این سامانه تا عصر سه شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در همین زمینه هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار زرد هواشناسی این وضعیت را اینگونه تشریح کردن است که زمان شروع این سامانه بارشی بعدازظهر دوشنبه و پایان آن اواخر وقت روز سه‌شنبه خواهد بود و مخاطرات آن بارش برف، باران، وزش باد، کولاک برف، پدیده مه و کاهش دید عنوان شده است.

طبق اطلاعیه هشدار زرد هواشناسی لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیر‌های کوهستانی، احتمال انسداد محور‌های روستایی در اثر شدت بارش برف و باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در حرکت ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی برق و گاز از آثار مخاطرات این سامانه بارشی است.

پرهیز از سفر‌های غیرضروری، احتیاط و ترجیحا اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، انجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه اداره‌کل هواشناسی به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار