معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد:
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت: ارتقا کیفی آموزشهای مهارتی و تولیدی کردن هنرستانها مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش بویراحمد است.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 05 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی محمد زاده در گردهمایی مدیران هنرستانهای شهرستان بویراحمد که به ميزباني هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی برگزار شد گفت : توسعه رشته های مهارتی متناسب با بازار کار در هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش در دستور کار آموزش وپرورش بویراحمد قرار دارد.

وی با بیان اینکه جذب هنرجویان در رشته های فنی وحرفه ای در شهرستان بویراحمد نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد 7 درصدی داشته است گفت: هم اکنون بیش از 2660 هنرجو در 21 هنرستان مستقل و ضمیمه در شهرستان بویراحمد مشغول تحصیل هستند که قریب به ۵۰۰ هنرآموز کار آموزش آنها را بر عهده دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌ های فنی وحرفه ای و کاردانش هدایت شوند گفت: تحصیل هنرجویان در رشته های فنی وحرفه ای با توجه به رویکرد مهارتی بودن باعث می شود سريعتر جذب بازار کار شوند.

محمد زاده به تولیدی کردن هنرستانها اشاره کرد و گفت: تولیدی کردن هنرستانها باعث می شود تا هنرجویان آموزش همراه با تولید را یاد بگیرند و از همین زمان تحصیل با کار و نحوه فعالیت اقتصادی آشنا شوند.

وی ضمن تشکر از فعالیتهای خوب هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در زمینه توسعه رشته های این هنرستان در سال تحصیلی جاری از مدیران هنرستانها خواست با ارزیابی از ظرفیت‌ها برای تولیدی نمودن هنرستانها زیرساختهای لازم را فراهم نمایند.

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه ۲۱درصد از دانش آموزان متوسط دوم سهم هنرستانهاست گفت: هم اکنون 2660هنرجو در هنرستانهای شهرستان بویراحمد مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: 63درصد هنرجویان پسر و 37درصد هنرجو دختر هستند.

 ناصری ، توجه به زیرساختهای هنرستانها را مهم دانست وگفت: شاخص های مربوط به هدایت تحصیلی در جذب هنرجو نیاز به تغییر دارد تا هنرجو یانی که در رشته های مهندسی تحصیل می کنند با انگیزه و علاقه بیشتر بتوانند به عنوان یک نیروی کار ماهر و کاربلد به خوبی جذب بازار کار شوند.

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ، آموزش وپرورش را زیربنای توسعه در همه ابعاد دانست وگفت: آموزش ابزار توانمند سازی افراد جامعه است که اگر به آموزش وپرورش در تصمیم گیریهای و برنامه ریزی های کلان توجه شود شاهد رشد وپویایی و تربیت نیروی انسانی خلاق ،پرسشگر و متعهد برای آینده خواهیم بود.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز گفت: تنوع رشته ای در حوزه فنی حرفه ای و کاردانش برای جذب دانش آموزان جهت مهارت آموزی وجذب بازار کار یک ضرورت است که باید در همه بخشها دنبال شود.

آیت الله انصاری با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد بخش کشاورزی است وقریب 20 سال است هنرستان کشاورزی وجود نداشت گفت: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی ومنایع طبیعی استان و آموزش وپرورش هنرستان کشاورزی در دو رشته بخش کشاورزی متناسب با نیازهای استان در سال 96 راه اندازی شد که در سال تحصیلی جاری یک رشته دیگر اضافه شد.

وی با تقدیر وتشکر از همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: خوشبختانه نیروی انسانی دروس تخصصی دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی از نیروهای علمی وتوانمند که اکثرا در سطح دکتر هستند آموزش دانش آموزان را برعهده دارند که با بررسی میدانی فعالیتهای عملی به خوبی آموزش داده می شوند.

انصاری افزود: در ایستگاه چم خانی مختار یک هکتار زمین به رشته کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و درمرکز تحقیقات واصلاح نژاد دشت روم نیز از ظرفیت این مرکز وسایر طرحهای سطح شهرستان برای اجرای کار عملی دانش آموزان استفاده می شود.

گفتنی است : در این جلسه برنامه های کیفیت بخشی و تولیدی کردن هنرستانها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدیران هنرستاها بر کیفی سازی فعالیتهای آموزشی و اجرای برنامه آموزش همراه با تولید در هنرستانها تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار