مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: در صورتی که پروژه های اولویت دار سفر رئیس جمهور راه اندازی شود تولید ناهی خاویار در استان انبوه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 05 February 2023
سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در استان تولید خاویار و خاویار گیری بسیار محدود است در واقع تولید خاویار تکنیک و امکانات خاصی دارد و اگر ماهیان خاویار مزرعه های موجود به مرحله استحصال برسد ماشین خاص می آید ماهیان را بار می زند و به مازندران و گیلان منتقل می کند. 
 
وی افزود: سه ماهی در شهرستان سرپل ذهاب و در یک مزرعه پرورش ماهی خاویار در گیلانغرب حدود سه ماهی دیگر به مرحله استحصال رسید به که به استان مازندران ارسال گردید. 
 
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تاکید کرد: دو الی سه مزرعه ماهی خاویار را از سال های قبل ایجاد کردیم برای اینکه این صنعت و گونه ماهی در استان جا بیفتد اگر چه بسیار هزینه بر و نیازمند تکنیک خاص است. 
 
وی گفت: به صورت تدریجی کار می کنیم تا این گونه از تولیدات به همراه میگو آب شیرین در قصر شیرین، به تولید انبوه برسد پروژه جدید مصوب سفر رئیس جمهور 
هم یکی از پروژه های جدید اولویت دار است اگر این پروژه به بهره برداری برسد و اعتبارش تخصیص یابد ماهی گرمابی و خاویار را در سطح انبوه تولید می کنیم. 
 
افضلی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه ها نیازمند تخصیص هر چه زودتر اعتبارات است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار