تابناک هرمزگان// با حضور جواد اوجی وزیر نفت شرکت پالایشگاه نفت جی در بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 04 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// با حضور جواد اوجی وزیر نفت شرکت پالایشگاه نفت جی در بندرعباس افتتاح شد. 

محمود نیکوسخن مدیرعامل شرکت نفت جی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت:طراحی پروژه پالایشگاه نفت جی تقریبا 2 سال به طول انجامیده است و هزینه این پروژه به 350 میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: به کارگیری 200 نیرو به صورت مستقیم در این پروژه در حال فعالیت خواهند شد که تا این لحظه 100 نفر مشغول هستند و همچنین 300 نفر اشتغال غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد، خط لوله از پالایشگاه نفت بندرعباس به طول 5 کیلومتر در حال انجام است.

نیکوسخن اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه حدود 600 هزار بشکه ،ذخیره سازی 22 هزار بشکه است که 7 مخزن خواهد بود از این تعداد 520 هزار بشکه آن صادر میشود، 80 هزار بشکه مصرف داخلی است که می‌توانیم وزارت راه و بنیاد را در داخل استان، استانهای همجوار و کشور برطرف کنیم، از بخش صادراتی این پروژه شاهد ارز آوری عظیم آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نفت جی بندرعباس با بیان اینکه دانش فنی این پروژه کاملا داخلی است و از متخصصان داخل کشور در طراحی این پروژه استفاده کردیم تاکید کرد: با توجه به وجود اپیدمی کرونا محدودیت های فراوانی برای این پروطه ایجاد شد اما با تلاش مهندسان بومی ظرف 22ماه طراحی این پروژه با موقیت انجام شد،

وی اذعان کرد: تولید این پروژه قابل ارتقا است و تا 700 هزار بشکه امکان ارتقا است،امروز نوید این را می دهیم که عمده نیرو های آن بومی هستند و سعی بر این است که تمام نیرو های این شرکت و پروژه را از استان هرمزگان به کار بگیریم.

نیکوسخن در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی، کمیسیون مربوطه را در شرکت نفت جی تشکیل داده ایم و به دنبال گسترش این فعالیت ها در استان هرمزگان هستیم‌.

به گزارش تسنیم، ظهر امروز وزیر نفت به منظور شرکت در آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی چندین طرح مهم در حوزه نفت و انرژی وارد شهر بندرعباس شد.

قرار است در این سفر و در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی پروژه بزرگ کک سازی پالایشگاه بندرعباس آغاز شود و پروژه افزایش و نگهداشت میادین اسفند و سیوند در خلیج فارس مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

همچنین قرار است تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی و قرارداد توسعه میدان گازی کیش در خلیج فارس در این سفر وزیر نفت به امضا برسد، حضور در منطقه ویژه خلیج فارس و بازدید از اسکله صادراتی نفت سپاهان و پروژه قیر سازی نفت جی از دیگر برنامه‌های اوجی به هرمزگان است. 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار