مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:
تابناک هرمزگان// مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات اجرایی پل خلیج فارس به عنوان آرزوی دیرینه جزیره نشینان، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد امام علی (ع) از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 04 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// افشار فتح الهی اظهار کرد: عملیات ساخت پل خلیج فارس و اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی پس از وقفه ای ۷ ساله در دولت سیزدهم آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه توسعه زیرساخت های جاده ای را نیز شروع کرده ایم و با احداث پل رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.

وی اظهار کرد: پل خلیج فارس هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ کل اجرای پروژه ۴۶۰ میلیون یورو برآورد شده است. به گفته فتح الهی این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده‌راه است و چشم انداز تکمیل آن حدود سه و نیم سال در نظر گرفته شده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی توسعه زیرساخت های جزیره از جمله احداث پل ضروری است.

وی ادامه داد: قشم علاوه بر ظرفیت های حوزه انرژی دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز می باشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری-باراندازی حدود ۲ میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقه های اصلی در بهره‌برداری از پروژه‌های استراتژیک در دستور کار است.

فتح الهی تصریح کرد: با احداث پل خلیج فارس از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲ کیلومتر بزرگراه و ۸۶ کیلومتر راه‌آهن ایجاد خواهد شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه های گذشته در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می کند و با ریل گذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت جزیره آینده روشنی در پیش روی دارد.

انتهای پیام//

برچسب ها: پل خلیج فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار