در جمع مردم زلزله زده در اردوگاه شهرک ولیعصر(عج) خوی
رئیس جمهور در جمع زلزله زدگان، مردم خوی را مردمی انقلابی و حامی نظام و انقلاب توصیف کرد و گفت: با وجود گزارشات مفصل وزرا و شخص معاون اول، شخصا برای بررسی وضعیت به خوی آمدم تا هیچگونه کاستی در بهبود وضعیت زلزله زدگان وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 05 February 2023

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، رئیس جمهور  که به همراه تنی چند از اعضای هیئت دولت به خوی سفر کرده است، با همراهی مسئولان استان وضعیت مردم زلزله زده شهرستان خوی را بررسی و دستورات لازم را برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت ایشان صادر کرد.

آیت الله رئیسی در جمع مردم زلزله زده از خدمات سپاه، بسیج، هلال احمر قدردانی کرد و گفت: قدردان زحمات مردم بویژه جوانان عزیز نیز هستم.

او با تاکید بر تلاش استانداری و فرمانداری برای بهبود وضعیت گفت: اینجا 10 درصد خانه ها صدمه دیده اند ولی اینکه تعداد 100 هزار نفر از مردم خوی در حال حاضر در چادر ها هستند، بخاطر این وضعیت و شرایط لازم است کارشناسان بررسی کنند و ببینند کدام خانه امکان زندگی در آن هست و کدام خانه امکان زندگی در  آن نیست و این تنها در تخصص کارشناسان است. 

رئیس جمهور مردمان خوی را حامیان نظام و انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم خوی مردمی باصفا و صمیمیت هستند و شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند، و این وظیفه دولت را برای کمک رسانی به این مردم خطیر تر ساخته است. 

رییس جمهور در جمع مردم در اردوگاه شهرک ولیعصر(عج) شهرستان خوی رفع مشکلات زلزله زدگان خوی را وظیفه ای خطیر برای دولت و مسوولان دانست و تصریح کرد: علی رغم اینکه گزارش های مبسوط و مفصلی از طرف مسئولان و وزرای کشور بویژه معاون اول رئیس جمهور دریافت کردم اما ترجیح دادم که شخصا از نزدیک وضعیت و شرایط مردم را مورد بررسی قرار دهم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: لازم است از تمام ظرفیت ها برای برطرف کردن مشکلات مردم استفاده شود تا هیچ فردی از میان زلزله زدگان با مشکلات جدی دست به گریبان نباشد.

رئیس جمهور در خصوص شایعات مطرح در افکار عمومی نیز از مردم خواست به این شایعات توجهی نکنند و با صبوری این شرایط را پشت سر بگذارند .

شنبه هفته گذشته زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند و خسارات زیادی به ابنیه و خانه های مردم در این شهرستان وارد کرد. 

3 تن در این زلزله جان باختند، بیش از 800 تن مصدوم و بیش از 100 هزار نفر نیز بی خانمان شدند. 

پیش از این سفر ، معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور، بهداشت ، آموزش و پرورش و رئیس جمعیت هلال احمر نیز به شهرستان خوی سفر کرده بودند.

این خبر در دست تکمیل است. 

پیش از این معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور، بهداشت، آموزش و پرورش و رئیس جمعیت هلال احمر و همچنین سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز به شهرستان خوی سفر کرده بودند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار