مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد:
مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه تأخیر پروازها ارتباطی با فرودگاه‌ ندارد و موضوع مرتبط با ایرلاین‌ها است، توضیحاتی در ارتباط با علت لغو پروازهای یزد ـ تبریز و یزد ـ کرج ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 05 February 2023

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعباس محمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حوزه امداد و نجات فرودگاهی، در زمان حاضر یزد به‌عنوان یکی از مجهزترین واحدهای فرودگاهی کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در زمان برف که امسال یزد با آن مواجه بود، تجهیزات فرودگاه سبب آن شد که غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات لازم را به مسافران ارائه کنیم، همچنین در زمان سیل هم با وجودی که سیلاب به‌سمت فرودگاه هدایت می‌شد به مشکل خاصی برخورد نکردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: عدم وجود مشکل در حالی رخ داده است که تمامی آب مناطق مختلف شهر یزد از درب ورودی فرودگاه به داخل هدایت می‌شد و اگر برنامه‌ریزی مناسبی صورت نمی‌گرفت قطعاً با مشکل جدی مواجه می‌شدیم.

محمدی تصریح کرد: فرودگاه یزد را در طول سال و با وجود مشکلات جوی که شاهد آن بودیم با تعطیلی مواجه نکردیم و تنها یک مورد کنسلی را شاهد بودیم که آن هم به‌دلیل کاهش دید به‌میزان بسیار شدید بود و امکان پرواز به هیچ عنوان وجود نداشت.

وی ادامه داد: مردم یزد نسبت به تأخیر پرواز‌ها فحاشی و تخریب اموال را ندارند و باید این فرهنگ بالا در کل کشور تسرّی داده شود و مسائل مرتبط با تأخیر ایرلاین‌ها را می‌توان به‌صورت قانونی و از مجرای مشخص‌شده پیگیری کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد در ارتباط با دلایل تأخیر پروازها بیان کرد: مسافران زمانی که با تأخیر پرواز مواجه می‌شوند گلایه بسیاری از فرودگاه و ایرلاین‌ها می‌کنند و این حق آنهاست که گلایه‌مند باشند اما شرکت‌های هواپیمایی هم تمایل زیادی برای خوشنامی و ارائه خدمات در زمان مشخص دارند که به‌دلیل مشکلاتی از جمله مباحث فنی این موضوع همیشه امکان‌پذیر نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: موضوع تأخیر در پروازها مربوط به تمام کشور است و صرفاً به یزد خلاصه نمی‌شود به‌علاوه اینکه این موضوع مربوط به ایرلاین‌ها است و ارتباطی با فرودگاه ندارد.

وی گفت: پیگیری برقراری پرواز یزد ـ کرج را داشتیم و برای چندماه برقرار شد ولی به‌دلیل نبود مسافر ایرلاین‌ها و آژانس‌ها حاضر به تداوم این کار و خسارت بیشتر نشدند و پرواز‌های یزد به برخی دیگر از شهرها هم به همین صورت شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه ملاک بین‌المللی بودن فرودگاه به تعداد پروازهای خارجی نیست گفت: فرودگاه بین‌المللی باید امکان برقراری پرواز‌ به کشورهای خارجی را داشته باشد جز اینکه این پرواز در زمان حاضر انجام نمی‌شود امکانات حداقلی لازم را باید داشته باشد.

محمدی با اعلام اینکه "به‌صورت میانگین در زمان حاضر 10 پرواز داخلی و هفته‌ای یک مورد پرواز به نجف داریم" گفت: پرواز‌های خارجی به‌صورت موردی و چارتر انجام می‌شود و وظیفه ما نیست که اقدام به انجام پرواز‌های خارجی کنیم.

انتهای پیام/ن+

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار