فرماندار یزد:
فرماندار یزد با اشاره به بهره برداری از ۱۱۴ طرح در این شهرستان به مناسبت دهه فجر، افزایش ۳۰ درصد تقاضا در نانوایی‌های یزد بعد از مردمی سازی یارانه‌ها را یکی از علل طولانی‌ شدن صفوف تهیه نان در این شهرستان ذکر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 05 February 2023

«محمدرضا مدرسی» امروز پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: تعداد طرح‌های آماده بهره برداری شهرستان یزد در دهه فجر ۱۱۴ طرح در بخشهای مختلف شامل  ۸۶ طرح شهری و ۲۸ طرح روستایی است که با سرمایه گذاری افزون بر ۴۶۷ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: امسال با حوادث مختلفی از جمله وقوع دو مورد سیل و خسارات ناشی از آن، مردمی سازی یارانه‌ها و پس از آن اعتراضات و اجتماعات اصناف در همین رابطه، حادثه قطار و فوت برخی از همشهریان، مسائل مربوط به سرویس مدارس پس از دو سال تعطیلی ناشی از کرونا و در ادامه اعتشاشات و نارضایتی عمومی مردم بر اثر این ناآرامی‌ها مواجه بودیم که خوشبختانه با مدیریت خوب مسئولان شاهد رسیدگی به آنها بودیم.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان یزد و برکات و مصوبات این سفر، بر جهاد تبیین در مورد دستاوردهای این سفر تاکید کرد.

فرماندار یکی از آفتهای مسئولان را روزمرگی‌ خواند و گفت: متاسفانه تعدد وظایف و قوانین باعث روزمرگی مسئولان می‌شود و آنها را از بسیاری برنامه‌های توسعه‌ای باز می‌دارد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد شهرک ضایعات که نیازمند پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی است لذا نمی‌توان از آنها به عنوان وعده‌های تحقق نیافته فرمانداران قبلی یاد کرد.

وی گفت: با این حال زمین شهرک ضایعات تخصیص یافته و بخش خصوصی به صورت فازبندی در حال اماده سازی و تامین زیرساختهای آن است و امیدواریم تا پایان امسال حدود ۶۰ واحد آن آماده بهره برداری شود.

وی یکی از اولویتهای فرمانداری را تحقق محورهای پانزده‌گانه «یزد نوین» در برش شهرستانی ذکر کرد.

مدرسی در مورد صفوف طولانی نانوایی‌های شهر یزد، گفت: پس از مردمی سازی یارانه‌ها بیشترین مصرف مردم به سمت غلات سوق یافت و با قرار گرفتن خشکه پزی‌ها در بخش صنف و صنعت، تفاضا در بخش خبازی‌های شهر یزد ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مشکلات کشوری در پرداخت یارانه آرد خبازی‌ها، گفت: با این حال علاوه بر تشدید مقابله با قاچاق آرد، نظارتها و رصد ۵۳۷ نانوایی سطح شهر به صورت روزانه از طریق سامانه تشدید شده است ولی در مجموع طی دو ماه گذشته وضعیت به مراتب بهتری را در مرکز استان شاهدیم.

فرماندار شهرستان از افزایش صدور مجوز نانوایی‌ها از سوی اتحادیه، گفت: ۳۰ محور نیازمند ایجاد نانوایی در شهر یزد شناسایی شده که در این باره ۶۰ متقاضی مراجعه و تاکنون برای ۱۲ نفر مجوز صادر شده است.

مدرسی همچنین افزود: همچنین برای کاهش طول صفوف نیز برای حداکثر تعداد نان مورد نیاز متقاضیان سقف تعیین شد و از نانوایی‌ها خواسته شد تا از سهمیه آرد مردم برای رستورانها و بیمارستانها و سایر مراکز پخت نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار