تابناک هرمزگان- جشنواره ملی تئاتر کودک رضوی در بندرعباس با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 28 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ظهر امروز در بندرعباس برگزار شد، این جشنواره با حضور 5 استان در فرهنگسرای طوبی برگزار و در نهایت امروز برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

اسمعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص برگزیدگان این جشنواره ملی، اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ششم تا نهم اسفند با میزبانی خوب بندرعباس در بخش‌های متنوع برگزار و امروز افراد برگزیده از سوی هیئت داوران شامل سیدحسین فدایی‌حسین، مجید قناد و علی رضایی انتخاب شدند. 

وی افزود: در بخش طراحی بروشور سما جوشعار طراح بروشور نمایش جزیره شباش‌ها از هرمزگان به عنوان نفر برگزیده انتخاب و از طیبه آنجدانی طراح نمایش‌های جایزه و سومین روز تابستان از تهران تقدیر شد. 

مدیرکل ارشاد هرمزگان گفت: در بخش موسیقی امیر حسین انصافی آهنگساز آهنگساز نمایش عقاب به عنان نفر برگزیده انتخاب و علی درویشی آهنگساز نمایش جزیره شباش‌ها و محمدعلی رفیعی آهنگساز نمایش دیواکولا تقدیر بعمل آمد. 

وی تصریح کرد: در بخش طراحی صحنه جایزه ویژه به پوریا آنجدانی و احسان آزادجو برای نمایش سومین روز تابستان رسید و از رضا جوشعار طراح صحنه نمایش جزیره شباش‌ها و راضیه پاشایی صحنه نمایش «جایزه» تقدیر شد، همچنین در بخش طراحی و دوخت لباس از خانم فاطمه پور قربان طراح لباس نمایش جزیره شباش‌ها و راضیه پاشایی طراح لباس نمایش جایزه تقدیر به عمل آمد و زینب رشتی طراح لباس نمایش دیواکولا به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه جایزه ویژه طراحی عروسک به ساغر لطفی نژاد طراح و سازنده عروسک نمایش عقاب رسید گفت: در این بخش از مجید بشکال و هادی شکور پور طراحان عروسک نمایش جزیره شباش‌ها و راضیه پاشایی طراح عروسک نمایش جایزه تقدیر شد. 

جهانگیری ادامه داد: در بخش عروسک گردانی محمدرضا احمدی عروسک گردان نمایش جزیره شباش‌ها حائز رتبه نخست شد د از مینا انتضام و مهری آذین عروسک گردانان نمایش جایزه تقدیر شد، در بخش گریم از الهه دیلم صالحی طراح گریم نمایش جزیره شباش‌ها تقدیر شد و آناهیتا موسوی برای نمایش دیواکولا برگزیده شد.

مدیرکل ارشاد هرمزگان گفت: جایزه بهترین بازیگر کودک از هوراد حبیبی، سیده رها کرمانی، وانیا بارانی، آوید عموزاده تقدیر شد، در بخش بازیگر زن زهرا ناوشکی بازیگر نمایش پروانه باش رتبه اول را کسب کرد و فاطمه حسن زاده برای بازی در نمایش پروانه باش رتبه دوم و پگاه معصومی نیز برای بازی در نمایش از اسب تا سیب رتبه سوم را کسب و از خانم‌ها نگین و نگار تقوی راد، ساناز خوش مهر، گلسا گلپور و سحر حسن زاده نیز تقدیر بعمل آمد. 

وی با تاکید بر اینکه در بخش بازیگران مرد، فرشاد قاسمی بازیگر نمایش دیواکولا به عنوان نفر اول، ناصر آویژه بازیگر نمایش عقاب به عنوان نفر دوم و مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش سینا و پرنده خوش‌شانس و سید مهرداد کاووسی بازیگر نمایش سومین روز تابستان نفر سوم شدند گفت: در این بخش از رضا جوذری، عرفان غنی‌زاده، امید نوعی‌شاد و محمد تقی‌نژاد نیز تقدیر شد. 

جهانگیری اظهار داشت: در بخش نمایشنامه‌نویسی عماد نصرآبادی نویسنده نمایش دیواکولا رتبه اول، آرش شریف‌زاده نویسنده نمایش کلوچه‌های خدا به عنوان نفر دوم و لیلا بحری نویسنده نمایش پروانه باش به عنوان نفر سوم انتخاب شدند و از ناصر آویژه نویسنده نمایش عقاب تقدیر شد. 

وی ادامه داد: رضا جوشعار برای کارگردانی نمایش جزیره شباش‌ها بهترین کارگردان انتخاب شد و محمد جهانپا کارگردان نمایش دیواکولا به عنوان نفر دوم و ناصر آویژه» کارگردان نمایش عقاب و محمد طالبی کارگردان نمایش جایزه به صورت مشترک به عنوان نفر سوم برگزیده شدند و از محسن پور قاسمی کارگردان سومین روز تابستان و فرزاد لباسی کارگردان نمایش از اسب تا سیب نیز تقدیر شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان گفت: با نظر هیئت داوران دو نمایش جزیره شباش‌ها به کارگردانی رضا جوشعار از هرمزگان و دیواکولا به کارگردانی محمد جهانپا از خراسان رضوی به عنوان برگزیده انتخاب و به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) معرفی شوند. 

انتهای پیام//

برچسب ها: جشنواره تئاتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار