تابناک هرمزگان- رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مأموران پلیس فرودگاه بین‌المللی بندرعباس مستقر در ترمینال پروازهای خارجی موفق شده اند تعداد ۵۶ قطعه سکه تاریخی را در فاصله کمتر از ۱۰ روز از دو نفر از مسافران کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 03 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف 56 قطعه سکه تاریخی در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس خبر داد و اظهار داشت: مأموران پلیس فرودگاه بین‌المللی بندرعباس مستقر در ترمینال پروازهای خارجی موفق شده اند تعداد 56 قطعه سکه تاریخی را در فاصله کمتر از 10 روز از دو نفر از مسافران کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: نفر اول با تعداد 49 سکه و نفر دوم نیز به همراه هفت قطعه سکه تاریخی که به طرز ماهرانه ای در کیف همراه خود جاسازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به دستگیری این دو نفر در این رابطه خاطرنشان کرد: هر دو نفر قصد داشته اند سکه های تاریخی را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری و تیزبینی مأمورین پلیس فرودگاه بین المللی بندرعباس در تحقق نیت مجرمانه خود ناکام ماندند و این محموله ارزشمند کشف و ضبط شد.

وی در ادامه از بخشیده شدن بیست و دومین محکوم به قصاص در این استان از ابتدای امسال در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف خبر داد.

 وی در همین زمینه اظهار داشت: در نتیجه تلاش های اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و پس از 4 سال در پی برگزاری جلسات مکرر با حضور طرفین این پرونده قتل عمد، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

قهرمانی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می کند از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌ها قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: سکه تاریخی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار