تابناک هرمزگان -رئیس اهدا عضو استان هرمزگان از انجام نوزدهمین اهدا عضو در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 04 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// محمود حسین پور اظهار داشت: صبح امروز کبد یک بانوی 45 ساله جیرفتی برای پیوند به یک بیمار نیازمند عضو، توسط تیم حراجی برداشته و به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

حسین پور در ادامه افزود: طاهره بهزاد نژاد، در تاریخ 5 اسفند به دنبال تصادف و تروما به سر، به بیمارستان امام علی رودان منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی اعزام می‌شود و با توجه به وخامت حال این جان آفرین عزیز، بلافاصله به بخش مراقبت های ویژه منتقل و تحت نظر قرار می‌گیرد، اما متاسفانه به علت وسعت خونریزی مغزی، سطح هوشیاری وی در روز بعد به پایین ترین سطح، افت کرده و در نهایت در تاریخ نهم اسفندماه مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی و پزشکی قانونی تایید شد.

وی گفت: بعد از رضایت خانواده ایثارگر بهزاد نژاد برای اهدا اعضا بدن عزیزشان، بلافاصله تیم جراحی از شیراز فراخوان و عضو پیوندی با انجام عمل هاروست برداشت شد.

رئیس اهدا عضو استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به لزوم انتقال هر چه سریعتر عضو پیوندی، هماهنگی لازم با اداره اورژانس هوایی هرمزگان و فارس انجام  و عضو پیوندی با بالگرد اورژانس 115 از بندرعباس به لار و از لار با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

حسین پور با قدردانی از کار خدا پسندانه خانواده بهزاد نژاد و طلب آمرزش برای مرحومه مغفوره، گفت: این نوزدهمین اهدا عضو انجام شده در سال جاری است و با ایثار خانواده های اهدا کننده بیش از 50 بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ حیاتی دوباره یافتند.

انتهای پیام//

برچسب ها: اهدا عضو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار