استاندار هرمزگان خبر داد
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان در دیدار با دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری از آمادگی این استان در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقدام جهت تولید جلبک های دریایی مخصوص خوراک دام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 07 March 2023
 

به گزارش تابناک هرمزگان// مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: سه هدف و طرح داریم که اولین هدف تولید 1 مترمکعب آب شیرین به ازای یک کیلووات ساعت از دریا است، طرح دوم مرتبط با شور ورزی است که کشورهای دیگر نظیر چین هم آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: دیگر طرح مورد نظر تولید جلبک و وارد کردن آن به چرخه خوراک دام است و اگر به صورت دانش بنیان این اتفاق بیفتد در حوزه اقتصادی مزایای بسیار خوبی برای استان هرمزگان خواهدداشت.

استاندار هرمزگان گفت: زمین آماده و به اندازه کافی برای شرکت‌های دانش بنیان‌ در هرمزگان وجود دارد همچنین ما متعهد به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نیز هستیم و برای دانش بنیان هایی که در حوزه سه طرح عنوان شده کارکنند، حمایت های ویژه ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در استان یک پارک کود ایجاد کرده‌ایم و حاضریم در این پارک نیز به شرکت‌های خصوصی دانش بنیان در راستای تکمیل زنجیره کودهای زیستی، زمین تخصیص دهیم و زیرساخت‌ها را نیز در اختیارشان قرار دهیم.

 دوستی گفت: هرمزگان ظرفیت خوبی در حوزه شیلاتی به ویژه تولید میگو دارد اما با برخی ظرافت‌کاری می‌توان میزان درآمد استان را افزایش داد برای این کار نیاز است از سوی شرکت‌های بین المللی دانش بنیان برای محصولات تولیدی استان گواهینامه صادر شود که در این صورت در بازار خارجی می‌توان میگوی تولیدی استان را با قیمت بالاتر به فروش رساند.

وی با تاکید بر حمایت ویژه از دانش بنیان‌های  نوآور، اظهارداشت: شرکت های دانش بنیانی که در هرمزگان، برای اولین بار محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند علاوه بر تخصیص زمین و تامین زیرساخت‌ها، حمایت مالی اعتباری و کمک‌های قانونی را در نظر خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه در حال تدوین اطلس دریایی هستیم، گفت: مسئله ای که روی آن تاکید داریم دیده شدن بیشتر جزیره ابوموسی است اگر شرکت‌های دانش بنیان بتوانند برای این جزیره و توسعه آن نیز گامی بردارند آمادگی کامل برای حمایت وجود دارد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بسته حمایتی هرمزگان را از طرح های دانش بنیان ویژه برشمرد و معرفی شرکت های دانش بنیان فعال در مسیر اهداف تعریف شده استان را در دستورکار خواند و استفاده از فرصت های توسعه هرمزگان را برای دانش بنیان ها یک مزیت برشمرد.

پایان پیام//

برچسب ها: جلبک دریایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار