تابناک هرمزگان - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه‌ریزی برای دریافت مجوز استخدام سه هزار نیروی جدید در اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 08 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ظهر امروز در اجلاسیه مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور، هدف از برگزاری این اجلاس را مروری بر اقدامات انجام شده سال 1401 و همچنین انجام برنامه‌های سال آینده عنوان و اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نقد عالمانه ای بر عملکرد و کارکردهای مجموعه سازمان و ادارات کل مالیاتی استان ها در یکسال گذشته داشته باشیم و در تلاشیم ضعف ها و کاستی ها را تببین و برنامه های لازم را تنظیم کرده تا در سال 1402 با شتاب بیشتر، مناسب‌تر و با یک برنامه منسجم‌تری کار را آغاز کنیم.

وی با اشاره به جایگاه حساس مالیاتی در کشور، احترام به مردم، مودی مداری و مودی محوری، برقراری عدالت در تعامل با همکاران، توزیع پاداش‌ها و مراقبت و صیانت از همکاران را از دیگر موضوعاتی دانست که مدیران کل سازمان باید به آنها عمل کنند.

منظور به جلسات برگزار شده با سازمان امور استخدامی هم در روزهای گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال مجوز سه هزار استخدام جدید را  دریافت و برای همه استان‌ها سهمیه درنظر گرفته شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در مجلس، نمایندگان و دولت این باور ایجاد شده که نظام مالیاتی توانمندی دارد که بار اصلی تامین مالی دولت را بر دوش بکشد، اظهار داشت: این مهم بیانگر تلاش و زحمات نیروهای سختکوش این سازمان و اعتمادسازی و اعتمادآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود کارکرد سازمان نباید هیچ کوششی فروگذار کرد، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور باید بر روی پنج موضوع مهم ازجمله فرار مالیاتی، وصول درآمدها، اصلاح شیوه ها و فرآیندهای مدیریتی، بهبود و بهره وری ادارات کل و هوشمند سازی مالیاتی متمرکز باشد و این محورها اساس فعالیت ها و عمدتا تصمیمات ما در ستاد سازمان است.

رئیس‌ سازمان امور مالیاتی کشور اذعان داشت: درصورتی که مدیران کل نسبت به این پنج محور پیشنهادات سازنده، طرح و ایده ای دارند باید به دبیرخانه و کارگروه های تخصصی سازمان ارسال کنند تا در دستور کار قرار گرفته و روی آن تصمیم گیری شود تا در سطح کشور به صورت فراگیر عملیاتی شود.

منظور در ادامه افزود: محور تمام برنامه های سازمان امورمالیاتی کشور، تحقق سند دولت مردمی و میثاق نامه ای است که رئیس جمهور در ابتدای تصدی مسئولیت آن را ابلاغ کرد لذا توصیه می کنم همکاران فصل مربوط به مالیات را به دقت مطالعه کنند.

وی به انتظارات دولت از نظام مالیاتی و چارچوب های کلی اشاره کرد و گفت: این امر مهم در سند دولت مردمی تبیین شده و برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور در سالجاری عمدتا در همین چارچوب تنظیم شده است که جدای از سازمان هرکدام از ادارات کل هم در برنامه عملیاتی که برای سال آینده خود تنظیم می کنند، این موضوع و همچنین وعده هایی که وزیر اقتصاد و امور داریی در ابتدای تصدی مسوولیت در مجلس داد، را مبنا و در راس قرار دهند.

انتهای پیانم//

برچسب ها: مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار