رییس پارک علم و فناوری هرمزگان:
تابناک هرمزگان- رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: این استان با توجه به فعالیت صنایع بزرگ و همچنین برنامه‌های درحال اجرای ایجاد چنین صنایعی در شرق و غرب خود نیازمند تشکیل صنایع کوچک و متوسط پایین دستی بوده و یا باید شاهد مهاجرت این صنایع از سایر استان‌ها به هرمزگان باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 09 March 2023

 

به گزارش تابناک هرمزگان//علیرضا نصیری اظهار کرد: اکنون که توسعه هرمزگان با تشکیل صنایع بزرگ همراه بوده است، همین بازار خوبی برای شرکت‌های کوچک و متوسط سایر استان‌ها برای مهاجرت به این استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: روند تشکیل صنایع کوچک و متوسط و به اصطلاح پایین دستی صنایع بزرگ سال‌ها قبل در استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و اراک انجام شده و اکنون این استان‌ها صنعتی شده‌اند و هرمزگان هم ناگزیر از داشتن چنین روندی است.

وی اضافه کرد: بنابراین بازار خوبی برای این صنایع جهت فعالیت در هرمزگان وجود دارد که به این استان مهاجرت کنند، از سویی نیز زندگی اهالی هرمزگان از راه دریا یعنی صیادی و تجارت دریایی و کشاورزی تأمین شده و هیچکدام صنعت‌زاده نبوده‌اند.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان کرد: استانی که درحال تبدیل شدن به قطب فولادی و همچنین مرکزی برای فعالیت‌های پالایشی است نیاز به زنجیره‌های پایین دستی دارد که یا باید خود تأمین کنند و یا محلی برای مهاجرت تأمین کنندگان باشد.

نصیری افزود: اکنون یکی از زیر مجموعه‌های صنعتی مانند فولاد مبارکه اصفهان که شاهد ظرفیت‌هایی است که در این استان ایجاد شده و در آینده فعال خواهد شد و برای سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های دانش بنیان زنجیره پایین دستی صنایع به‌خصوص فولاد اعلام آمادگی کرده است که این یک روش تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری هرمزگان هم معتقد است صندوق پژوهش استان هم باید در کنار این شرکت بخشی از سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت:‌ علت آن هم بازار خوبی است که در این استان درحال حاضر وجود دارد و باید زمینه‌ساز تسریع این روند باشیم.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار