تابناک هرمزگان - جزیره آکواریومی ابوموسی یا عنوان درست‌تر آن، بوموسی، با ساحل صخره‌ای و شیشه‌ای خود در قلب خلیج فارس که پس از سال‌ها انتظار برای حضور گردشگران می‌کشید، در نهایت میزبان گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 09 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// براساس تصمیم‌ رییس جمهور وقت، جزیره بوموسی باید تبدیل به منطقه گردشگری می‌شد که این طرح در اردیبهشت سال ۹۱ به استانداری هرمزگان ابلاغ و نتیجه آن در مقابل چشم همگان قرار گرفت.

از زمان ابلاغ این طرح، حتی اسکله گردشگری این جزیره هم به صورت نیمه تمام باقی مانده است و سرمایه‌گذار و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز آن را به فراموشی سپرده‌اند.

همچنین بنا بر اطلاعات معاون سابق میراث فرهنگی هرمزگان قرار بود هتلی برای اقامت گردشگران در این جزیره احداث شود که سرنوشت آن نیز هیچ‌گاه مشخص نشد.

دفاتر خدمات مسافربری هم در آن زمان برای برگزاری تورهای گردشگری به جزیره بوموسی که علاقه‌مندان زیادی دارد، رایزنی‌های بسیاری کرده بودند که در اوایل دهه ۹۰ با تغییر مدیریت‌ها به جایی نرسید.

حال جزیره‌ای که در آن زمان بنا بود تبدیل به منطقه نمونه گردشگری شود، اکنون با ساحل بسیار زیبا و شفاف خود پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور شده است.

جایی که کف خلیج فارس را از سطح آب‌های آن می‌توان مشاهده کرد، همین طور ماهیان زینتی و غیرزینتی که در آب‌های ساحلی آن زیست می‌کنند، جلوه خاصی به جزیره بوموسی داده‌اند.

گردشگران علاقه‌مند به گردشگری دریایی و صیادی هم می‌توانند از آرامش این جزیره خاص بهره‌های بسیاری ببرند.

نخستین گروه گردشگران بوموسی متشکل از خانواده‌هایی از استان‌های فارس، اصفهان و هرمزگان نیز به مناسبت نیمه شعبان عازم این جزیره‌ی زیبا شده‌اند.

امید می‌رود این آغازی باشد بر رونق گردشگری شهرستان بوموسی در قلب خلیج فارس، جایی که می‌توان رفت و آمد کشتی‌های بزرگ تجاری را هم مشاهده کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان در آیین بدرقه‌ی نخستین تور گردشگری خانواده در خصوص این برنامه گفت: شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری جزیره بوموسی یکی از موئلفه‌های تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مسکونی‌سازی جزایر است.

عبدالرسول دریایی ادامه داد: جزیره بوموسی، متعلق به تمام ملت ایران است و معتقدیم باید زمینه‌ی استفاده از جاذبه‌های گردشگری آن را برای سایر هموطنان فراهم شود که در این راستا راه‌اندازی سامانه ایران‌وند با هدف توسعه گردشگری جزیره بوموسی و انضباط‌ بخشی به این مهم از ماه‌های گذشته در دستورکار قرار گرفت که تا هفته آینده رونمایی خواهدشد.

وی اضافه کرد: سپس هموطنان از جای‌جای میهن اسلامی می‌توانند برای سفر به جزیره بوموسی درخواست خود را ثبت کرده تا نوبت‌دهی اعزام آن‌ها مشخص شود و شناور مسافربری الماس قشم برای تردد دریایی بین بندرعباس و بوموسی در نظر گرفته شده است.

شهرستان بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
برچسب ها: ابوموسی ، گردشگران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار