مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:
تابناک هرمزگان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سال جاری خاطرات ۸۲۰ نفر از والدین شهدا و ۴۰ نفر از جانبازان ۷۰ درصد ثبت و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 12 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  عطا ناوکی در آستانه فرا رسیدن روز شهدا اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ نیز ثبت خاطرات جامعه همسران شاهد و جانبازان ۲۵ درصد به بالا در دستور کار قرار دارد که تا کنون ۳۶۰ مورد انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت و تولید مستند فاخر اُم‌الشهدای جزیره هرمز شهیده فاطمه نیک با مشارکت صدا و سیما در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا سوم خرداد ۱۴۰۲ اکران و از شبکه استانی مرکز خلیج فارس پخش شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به برگزاری ۱۱۰ یادواره و یادبود شهدای استان، گفت: تا کنون نیز ۱۲۰ تابلو کاشی‌کاری تصاویر شهدای استان با مشارکت سایر نهادها تکمیل و نصب شده است.

ناوکی ساخت گلزار پنج شهید به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان، مرمت و بهسازی ۳۹ مزار شهید در شهرستان‌های توابع استان هرمزگان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان و همچنین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت منطقه آزاد قشم برای مزار ۱۸ شهید از طرح‌های انجام شده در حوزه بهسازی گلزار شهدای استان در سال جاری بوده است.

وی تامین مسکن خانواده معظم شهدا به ارزش ۸۷۴ میلیون تومان، واگذاری زمین به تعداد ۲۰۰ نفر و معرفی ۴۹۱ نفر برای دریافت وام مسکن از جمله تسهیلات رفاهی به جامعه ایثارگری استان ذکر کرد و گفت: آغاز عملیات ساخت ساختمان اداره کل بنیاد شهید استان، تکمیل تجهیزات و راه‌اندازی مرکز توانبخشی ایثار نیز در سال آینده انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان اضافه کرد: نصب وصیت‌نامه‌های شهدا در موضوعات مختلف در محوطه اداری بنیاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع عفاف و حجاب، مشاوره و روانشناسی خانواده ویژه کارکنان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر ، انعکاس وصیت‌نامه شهدا در فضای مجازی داخلی با محورهای ولایت فقیه، نماز و انقلاب نیز بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان در سال جاری است.

فردا ۲۲ اسفندماه روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شده است.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۵۰۰ شهید، ۲ هزار و ۵۱۳ جانباز، یکهزار و ۱۸۲ مادر شهید و یکهزار و ۱۲۶ نفر پدر شهید است.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار