استاندار هرمزگان تأکید کرد
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان، راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت را ایجاد زنجیره تولید مصالح ساختمانی در استان تعریف کرد و گفت: در سال آینده باید زنجیره صنعت ساختمان در استان تکمیل شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 12 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست شورای معادن هرمزگان افزود: برنامه‌ی اصلی در سال ۱۴۰۲ نیز بررسیِ امکانِ تولید لوازم خانگی در استان و همچنین راه‌اندازیِ خوشه صنعتی مصالح ساختمانی است، برهمین اساس باید تلاش کنیم که در سال آینده تمام زنجیره صنعت ساختمان در هرمزگان ایجاد شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بندرگاه خمیر، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان برای بهره‌برداری از این بندر، صادرات تخصصی به ویژه گچ بوده است، چرا که طبق بررسی‌هایی که در ابتدای سالجاری انجام شد، عمانی‌ها در حال پیشی‌گرفتن از ما در بازار این محصول بودند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان ‌کرد: در بحث اصلاح رویه‌ها و رویه‌های گمرکی مورد ‌نیاز بندر چندمنظوره خمیر و همچنین ظرفیت شناورها و لایروبی این بندر نیز آماده‌ی اجرای طرح‌های جدید هستیم.

دوستی، با اشاره به اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن و هدف‌گذاری برای احداث بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان گفت: معادن و واحدهای تولید گچ هرمزگان باید بتوانند نیاز صنعت ساختمان این استان را برطرف کنند، بر همین مبنا هیچ منطقی بر این که گچ ساختمانی از خارج از استان تامین شود، حاکم نیست.

وی در بررسی موضوعات مربوط به معدن خاک سرخ هرمز، گفت: هرمز یک منطقه گردشگری است که مزیت نسبی آن، به وجود خاک سرخ است و هیچ کجای دنیا نیز مزیت نسبی‌اش را به فروش نمی‌رسانند؛ برهمین اساس نمی‌توان گردشگریِ هرمز را که بسیار سودآورتر از فعالیت این معدن بوده، را فدا کنیم و جلوی ثبت ملی و جهانیِ جزیره را بگیریم.

استاندار هرمزگان تاکید ‌کرد: لازم است خسارت‌های وارده به بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران معدن خاک سرخ هرمز برآورد و به آن‌ها پرداخت شود و اگر لازم بود معدنی جایگزین به آن‌ها داده شود تا مزیت نسبیِ جزیره هرمز حفظ شود.

دوستی همچنین در این نشست بر لزوم اکتشافات معدنی تاکید کرد.

استان هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی است که سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، دولومیت، کرومیت، مارن، آهک، شن و ماسه از معدن‌های فعال استان به شمار می‌روند.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
برچسب ها: دوستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار