تابناک هرمزگان- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراخوان جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساخت و بهره‌برداری سه طرح بزرگ گردشگری دریایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 13 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: استان هرمزگان با بیش از ۶۴ درصد ظرفیت حمل و نقلی دریایی جای پیشرفت زیادی دارد، در همین راستا برای توسعه بنادر نخل ناخدا، شهید حقانی و هرمز تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، نهم مهرماه امسال منعقد شده که تا چندسال آینده استان هرمزگان به عنوان قطب بزرگ گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور مشارکت بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی از طریق جذب سرمایه‌گذار با ارزیابی توان انجام کار نسبت به احداث مجتمع مسافری، گردشگری و تفریحی در بنادر نخل ناخدا، هرمز و محدوده ضلع غربی بندر شهید حقانی در قالب یک قرارداد BOT اقدام کرده است.

توسعه گردشگری دریایی با ساخت مجموعه‌های‌ مارینا

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توسعه زیربناهای بندرگاهی و سرعت بخشیدن به طرح‌های سرمایه‌گذاران را از اولویت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و بیان کرد: امروزه در صنعت گردشگری، ساخت مجموعه‌ مارینا یکی از بهترین راهکارهای توسعه گردشگری دریایی به شمار می‌رود.

عباس‌نژاد گفت: یکی از این طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری پروژه «نخل ناخدا» در ساحل شرقی بندرعباس در هفت فاز شامل سایت پشتیبانی و خدمات، تفریحات مارینا، بوستان فرهنگ بومیان، ایستگاه سر زندگی و نشاط، گذر آرامش، ایستگاه خوش آمدگویی و اسکله تفریحی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: طرح سرمایه‌گذاری دیگری نیز در بندر شهید حقانی در قالب ۶ ایستگاه شامل پارکینگ، فضاهای جمعی (امکانات ورزشی، کلاب دریایی و تفریحات متنوع)، رستوران ایرانی و دریایی، طراحی سه کافه، فروشگاه دریایی و کلینیک زیبایی طراحی شده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ فراخوان به‌منظور حضور متقاضیان و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های مهم ملی انجام و پس از ارزیابی شرکت های متقاضی توسط کمیته‌ای شامل نمایندگان استانداری، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی هرمزگان و همچنین طی فرآیند قانونی، امور زیر بنایی این طرح‌های گردشگری دریایی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مارینا که می‌توان به آن بندر کوچک، بندر تفریحی یا محوطه بندری گفت، محوطه‌ای بندری برای قایق های کوچک و تفریحی است.

در مارینا به طور معمول امکانات پهلوگیری و لنگراندازی و نیز آب و برق برای قایق ها فراهم است که در برابر دریافت هزینه در اختیار قایق‌ها گذاشته می شود.

تفاوت مارینا با بندر در این است که مارینا برای قایق‌های کوچک و با تعداد کم مسافر ساخته شده و بر خلاف بندرهای بزرگ امکاناتی برای پهلوگیری کشتی و قایق های بزرگ و انتقال کالا و مسافر در حجم زیاد ندارد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار