تابناک هرمزگان- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در هرمزگان و استقبال طرف تاجیکی از این ظرفیت ها، آینده خوبی برای گسترش روابط بین دو طرف متصور هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 13 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// محمدرضا صفا صبح امروز (۲۲ اسفندماه) در نشست با معروف جان عبدالرحمن اف رایزن اقتصادی سفارت تاجیکستان در بندرعباس که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی نیز همراه بود، اظهار داشت:از آنجا که دو کشور ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری دارند تاکید ما نیز بر استفاده از ظرفیت ها برای توسعه روابط در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری است و بدون شک ظرفیت های استان هرمزگان برای فعالین اقتصادی در تاجیکستان قابل توجه خواهد بود.

وی بیان کرد: ظرفیت های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، بندری، کشاورزی، معدنی… می تواند فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با تاجیکستان ایجاد نماید.

صفا تصریح کرد: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های اقتصادی بی نظیر و با تولید انواع محصولات کشاورزی و آبزیان و محصولات باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد دارد و جذب سرمایه گذار خارجی از اولویت های ما در اتاق بازرگانی هرمزگان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ادامه داد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات و همچنین بخش آبزیان رتبه‌ نخست را به خود اختصاص داده است.

صفا تاکید کرد: امید می رود تاجیکستان بتواند در بخش میوه و مرکبات و همچنین در بخش آبزیان از ظرفیت های استان هرمزگان استفاده نماید.

وی افزود: ما برای گسترش مناسبات تجاری تاجیکستان هیچ محدودیتی نداریم و می توانیم به بهترین نحو ممکن پذیرای هیات های تجاری از کشور تاجیکستان و اعزام هیات تجاری از استان هرمزگان به این کشور باشیم.

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: اتاق بازرگانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار