تابناک:صید ماهیان سطح زی ریز به روش پرساین در آب های قشم ممنوع اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ 15 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان؛ علیرضا گلشنی زاده رئیس شیلات شهرستان قشم گفت: به منظور حفظ ذخایر آبزیان دریایی کما فی السابق در آستانه روزهای پایان سال صید ماهیان سطح زی به روش پرساین از مورخه ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ الی ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تعطیل اعلام می گردد. 

وی ادامه داد: از صیادان پر تلاش تقاضا داریم نسبت به رعایت قوانین و مقررات در مدت زمان اعلام شده دریابست همکاری لازم را داشته باشند و همچنین تعاونی های صیادی نیز نسبت به اطلاع رسانی و نظارت دقیق اقدامات لازم را انجام دهند.

مهندس گلشنی زاده افزود: این دریابست طی تأکیدات مدیرکل محترم شیلات استان و فرماندار محترم شهرستان قشم با هدف حفظ ذخایز آبزیان دریایی آغاز می گردد.

رئیس شیلات شهرستان قشم در پایان از همکاری های همه جانبه تعاونی های صیادی، نیروی انتظامی و دریابانی شهرستان قشم و همچنین حفاظت منابع نیز شیلات تقدیر و تشکر ویژه کردند.

 مدیرعامل اتحادیه صنایع شیلاتی منسجم شهرستان قشم نیز در این باره گفت:

ضمن تقدیر و تشکر از جامعه صیادی و صیادان شهرستان قشم به ویژه صیادان صید به روش پرساین که همه ساله در زمان های ممنوعیت صید با شیلات همکاری بسیار خوبی داشته و رعایت می کنند، با توجه به اینکه این تعطیلات مقطعی بسیار سودمند بوده و قابل اهمیت فراوان در جهت کمک به حفظ ذخایر می باشد و این همکاری در نتیجه کمک به خود جامعه بزرگ صید و صیادی خواهد بود.

علی اسلامی ادامه داد: ضمن در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان، این تعطیلات باعث استراحت دادن به صیادان و تنفس دریا شده و همچنین برای تعمیرات ادوات صید و شناورهای صیادان بسیار مفید و ضروری می باشد و نیز در مبحثی دیگر برای فعالان زیادی که بعد از صید در زمینه خشک کردن و صادرات این گونه ماهیان (متو و ساردین) در حال فعالیت هستند نیز مفید بوده زیرا که موجب تنفس دادن به بازار هدف می شود و سپس بهره حداکثری را از محصول صید شده خود که با سختی های فراوان به دست می آورند خواهند برد.

اسلامی در پایان افزود: ضمن تبریک انتصاب دکتر بارانی بعنوان مدیرکل جدید شیلات جا دارد از ایشان که خود کاملا با حوزه صید و صیادی قشم آشنا هستند و سابقه ریاست شیلات قشم را نیز در کارنامه خود دارند و دوران موفقی را در قشم گذرانده اند تشکر کنیم.

وی افزود: اینکه مدیرکل محترم شیلات حفظ ذخایر را در برنامه های اصلی و هدف خود قرار داده اند حائز اهمیت بوده و این برنامه های هدفمند قطعا در حفظ ذخایر مؤثر خواهد بود لذا انتظار است تعاونی های صیادی و صیادان همکاری های لازم را داشته باشند.

شایان ذکر است ماهیان سطح زی ریز با توجه به گستردگی زیستگاه خود می توانند یکی از منابع بالقوه‌ تولید پروتئین در آب های جنوبی کشور باشند. حضور این ماهیان در زنجیره های اولیه تولیدات دریایی به عنوان اولین مصرف کنندگان این تولیدات و نقشی که این ماهیان در تغذیه سطح زیان درشت دارند بیانگر اهمیت بوم شناختی این ذخایر ارزشمند است. در سال های اخیر با توسعه و ترویج روش صید پرساین دوقایقی در آب های ساحلی جزیره قشم، میزان صید سطح زیان ریز در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع می طلبد که هر از گاهی جهت حفظ ذخایر اقداماتی نظیر دریابست صورت پذیرد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار