شهردار بندرعباس:
تابناک هرمزگان- شهردار بندرعباس گفت: تصویب طرح تفضیلی شهر بندرعباس اقدام خوبی برای شهر محسوب می‌شود که منشا خیر و توسعه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 15 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  مهدی نوبانی در جلسه بازنگری طرح تفضیلی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای توسعه هر شهری داشتن طرح تفصیلی برای آن شهر است، بیان کرد: از آنجایی که طرح تفضیلی شهر بندرعباس از مهمترین عوامل توسعه شهر محسوب می شود این طرح سند توسعه شهر و طبق آن رفتارهای مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود که باید بر اساس آن برای عمران و آبادانی یک شهر تلاش کرد.
شهردار بندرعباس گفت: طرح تفصیلی شهر بندرعباس مصوب سال ۱۳۶۹ بوده و این طرح از موارد معطل مانده از سال ۱۳۷۹ تاکنون بود و از سال ۱۳۹۲ بازنگری آن دوباره شروع شده که پس از پیگیری های فراوان شهرداری، شورای اسلامی شهر بندرعباس، استانداری هرمزگان و راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفت.
نوبانی افزود: دراین طرح، بسیاری از مغایرت کاربری های اراضی و معابر که در طی سال های گذشته به دلایل مختلف قابل انجام نبوده و حقوق مالکانه افراد در نظر گرفته نشده بود مورد بازنگری صورت گرفت و امیدواریم با طرح جدید مشکلات شهروندان در خصوص کاربری اراضی و‌همچنین صدور اسناد به حداقل ممکن برسد.
این مقام مسئول بیان کرد: تصویب این طرح ، یکی از اقدامات بسیار خوبی است که می‌تواند نقش بسیار بالایی را در توسعه و پیشرفت همراه با عدالت شهر بندرعباس ایفا کند.
شهردار بندرعباس در پایان تصریح کرد: از آنجایی که یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی، زیست پذیری شهرها و کیفی‌سازی‌ زندگی است، بنابراین توجه به کیفیت محیط شهروندان و همچنین وضعیت کالبدی شهر و بافتهای فرسوده شهر از مهمترین اولویت های طرح تفصیلی بندرعباس است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار