استاندار هرمزگان:
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تمام برنامه ریزی ها برای سال آینده باید با توجه به توسعه پایدار در سراسر استان باشد، گفت: درحال حاضر نقشه توسعه صنعتی هرمزگان با نظر مشاور همراه با ترسیم افق های پیش رو در حال تدوین است.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 15 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مهدی دوستی در نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان  اظهار کرد: پس از تدوین این نقشه به‌دنبال این هستیم که مدیران دستگاه‌های اجرایی بدانند با بودجه سازمان خود چگونه به توسعه استان کمک کنند.

وی همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را ملزم کرد بسته‌های سرمایه گذاری ویژه با رویکرد طرح‌های رشد تعریف کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بخش قابل توجهی از اعتبارت سفر رییس جمهور به استان تزریق و چند پروژه مهم آغاز شد که در نخستین فرصت گزارش تفصیلی آن به مردم داده خواهد شد.

وی افزود: در سالجاری در بخش‌های مختلف، رشدهایی با درصد بالا را به ویژه در حوزه شیرین سازی آب، تولید فولاد و تولیدات شیلاتی شاهد بودیم. همچنین مراحل اجرایی مقدماتی پارک کود فسفات و شهر نساجی آغاز و کارهای خوبی صورت گرفته است.

دوستی گفت: در چند حوزه از جمله ورزش و جوانان، راهداری، اعتبارت تملیکی، حوزه شهری، هرمزگان صاحب رتبه های خوبی در کشور شده که لازم است قدردان تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال اخیر باشیم.
وی تصریح کرد: مدیران از فرصت تعطیلات پیش رو برای برنامه ریزی سال جدید استفاده کنند و طرح‌های ویژه توسعه‌ استان در حوزه تحت مدیریت خود را آماده و برنامه‌های خود را مکتوب کنند.

استاندار هرمزگان یادآورشد: هرمزگان در حوزه‌های مختلف نیازمند طرح و ایده‌های جدید است که بتواند روند توسعه استان را با جهش مواجه کند، تاکیدمان بر روی طرح‌های رشد یا زیرساخت‌های مرتبط با رشد است.

وی ادامه داد: در سال جدید باید تمرکز بر افزایش اشتغال‌زایی در روستاها باشد تا بتوان از این طریق جمعیت را در روستاها حفظ کرد و این مهم نیازمند برنامه ریزی برای توسعه مناطق روستایی و انجام کارهای ماندگار در روستاهاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به تحولات بین المللی و افزایش ارتباطات ایران با کشورهای مختلف و قوی شدن حضور سرمایه گذاران در استان نیز گفت: تمام فرصت‌های سرمایه گذاری استان در بخش‌های مختلف باید احصا و به سرمایه گذاران معرفی شود.

دوستی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی و تسهیل امور مرتبط با سرمایه گذاران در استان گفت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند برای سال جدید بسته‌های سرمایه گذاری را طراحی و آماده کنند، در سالجاری این اتفاق در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و شیلات رخ داد اما نیاز است به سایر حوزه‌ها هم گسترش داده شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار