تابناک هرمزگان - ساخت شهرک‌های مسکونی در بندرعباس و جزیره هرمز به امضای استاندار و گروه‌های سرمایه‌گذاری مسکن رسید.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 12 May 2023
 

به گزارش تابناک هرمزگان// استاندار هرمزگان در نشست مدیران بانک مسکن و مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن ترسیم آینده‌ای روشن از جزیره هرمز، افزود: برای توسعه جزیره هرمز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور، آمادگی داریم در مدل‌های مختلف مشارکت داشته باشیم و به این منظور برای هرگونه حمایت آماده هستیم.

مهدی دوستی افزود: هرمز مزیت‌های بالفعل و بالقوه‌ بسیاری برای توسعه دارد و در ۱۰ سال آینده به یکی از بهترین نقاط گردشگری در جهان تبدیل خواهد شد چرا که کارهای منحصر به فردی تحت عنوان طرح ابر اکوسیستم گردشگری دریایی شروع شده است.

رییس شورای اداری هرمزگان اضافه کرد: گروهی از مشاورین تمامی تفریحات آبی و دریایی که در دنیا وجود دارد را جمع آوری کرده است و با تبدیل کردن آن‌ها به یک بسته‌ سرمایه‌گذاری با سنجش امکان اجرا، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده است.

وی تصریح‌کرد: گروهی را نیز مامور کرده‌ایم تمامی تفریحات هوایی را جمع‌آوری کرده و بسته‌ای به این منظور مهیا کنند تا آن را نیز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

نماینده عالی دولت، در ادامه با اشاره عملکرد استان در طرح نهضت ملی مسکن، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از تعهد مسکن استان با صدور پروانه عملیات اجرایی‌اش آغاز شده است و برای باقی پروژه‌ها نیز تمام سعی‌مان بر این است که پیش از ۲۸ خرداد عملیات اجرایی آغاز شود.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری جهت آماده سازی و ساخت شهرک‌های مسکونی در جزیره هرمز و شهر بندرعباس به امضای مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد رضا جواهری تفتی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن و سعید شیرزادی مدیرعامل گروه‌ مالی بانک مسکن رسید.

در این تفاهم نامه که در هفت ماده تنظیم شده و ۲ سال برای آن مدت اجرا تعیین شده است تعهداتی برای استانداری هرمزگان، گروه مالی بانک مسکن، گروه سرمایه‌گذاری مسکن، اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان دیده شده‌است.

راهبری و نظارت بر روند اجرای توافقنامه آماده سازی و ساخت شهرک‌ها بخشی از تعهدات استانداری هرمزگان، انجام آماده سازی اراضی توسط گروه سرمایه‌گذاری جزو تعهدات دو طرف بخش مسکن، تامین عرصه موردنیاز جزو تعهدات اداره کل راه و شهرسازی و شناسایی اراضی مستعد و بلامعارض جزو تکالیف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شمار می‌آید.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار