در غرفه منطقه آزاد قشم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ انجام شد؛
تابناک هرمزگان_مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مدت چهارروزه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ ، هیات های اقتصادی داخلی و خارجی با مذاکرات انجام‌شده، خواستار سرمایه‌گذاری در قشم شدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 14 May 2023

 

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان؛ سید مسعود آل عبایی با جمع‌بندی جلسات و بازدیدهای صورت گرفته در پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی کشور در تهران گفت: حضور هیات هایی از کشورهای چین، امارات، تانزانیا و اقلیم کردستان عراق در غرفه منطقه آزاد قشم، منجر به آغاز سرفصل‌های جدیدی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات تولیدات صادرات محور شد.

وی ادامه داد: یکی از این نشست های اختصاصی که با هیات تجاری اماراتی در محل اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت، منجر به علاقه‌مندی این هیات به حضور در قشم و بررسی و مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این منطقه آزاد شد.

به گفته آل عبایی، هیاتی از کشور چین نیز درخصوص احداث مجتمع LNG درخواست همکاری کرد و جلسات مشاوره‌ای برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هیات تجاری سلیمانیه عراق با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از مذاکره با یک شرکت تانزانیایی که در آینده‌ای نزدیک به امضای تفاهم‌نامه‌ای با موضوع برگزاری تورهای اختصاصی گردشگری خواهد انجامید، خبر داد و افزود: در خلال برگزاری نمایشگاه نیز، شرکت ویسمن فرآورش قشم(تولیدکننده انواع کامپوند های پلیمری) موفق به امضای تفاهم‌نامه‌ای با موضوع صادرات محصولات تولیدشده در قشم به کشورهای حوزه شرق قاره آفریقا شد.

آل عبایی همچنین به برگزاری ۲۰ جلسه با فعالان اقتصادی در حوزه‌های گردشگری، صنایع تولیدی و شیلاتی اشاره کرد و عنوان داشت: توافقات اولیه برای ثبت ۴ شرکت صنعتی در حوزه‌های ساخت سوله و سازه‌های فلزی، ساخت تجهیزات کترینگ صنعتی، پرورش ماهیان خاویاری و احداث برج‌های مسکونی نیز در این نمایشگاه صورت گرفت.

یادآور می‌شود، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، امروز به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اکسپو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار