ساناز سنگرزاده مربی کودکان :
تابناک هرمزگان- کودکی زمان طلایی برای ساخت و ثبت خاطرات قشنگی است که پشتوانه شخصیت هر فرداست
کد خبر: ۱۱۰۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 16 May 2023

آروزهای دوران کودکی نیز می تواند مسیر و شخصیت زندگی افراد را مشخص کندبه گزارش تابناک هرمزگان// کودکی زمان طلایی برای ساخت و ایجاد و ثبت خاطرات قشنگی است که می تواند یک عمر پشتوانه شخصیت هر فرد باشد، کودکی برهه ای رنگین در تمام زندگی است که با وقت گذاشتن برای تعلیم و تربیت کودکان می توان دریچه هایی از دنیای پیرامون را به روی آنان گشود که هر کدام از آنان با درک خود می توانند مسیری برای خود انتخاب کنند و در آن راه قدم بردارند.
با توجه به زندگی های روزمره اکنون والدین کمتر فرصت می کنند برای فرزندان خود وقت کافی بگذارند و بتوانند استعداد ها و توانایی های فرزندان خود را کشف و شکوفا سازند، بنابراین انتخاب محیط آموزشی مناسب و معلمی آگاه و دانا که با توجه به نیازهای جامعه، اطلاعاتی به روز داشته باشد، می تواند در این مسیر یاری بخش خانواده ها باشد.
در این شماره به سراغ ساناز سنگرزاده، مربی مهد کودکان رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.
سنگرزاده، بانویی جوان و پر انرژی است که با اندکی معاشرات با او متوجه می شوید که از بودن در کنار کودکان بسیار لذت می برد، سانازسنگرزاده که اکنون بیش از ۴سال سابقه مربی گری کودکان را دارد، می گوید: از کودکی آرزو داشته که روزی مربی مهدکودک شود و امروز خوشحال است که توانسته به یکی از هزاران آروزی خود برسد.سنگرزاده اعتقاد دارد آروزهای دوران کودکی نیز می تواند مسیر و شخصیت زندگی افراد را مشخص کند، او تأکید می کند که انسان در هر سنی باید برای رسیدن به آروزهایش تلاش کند و می گوید دو تا از مهمترین آروزهایم کار با کودکان و شیرینی پزی بوده است که در هر دو زمینه توانسته با گذراندن دوره های لازم ورود پیدا کند.
وی می گوید: حتی روزی آرزو داشته که آتش نشان شود و بعد از آن در زمانی که شرایطش به وجود آمد دوره های آتش نشانی را گذرانده است و اکنون فکر نجاری و کار با چوب را در سر می پروراند. با همه اینها همچنان کودک درونش فعال است و با عشق و علاقه ای وصف نشدنی به وقت گذرانی با کودکان مشغول است.

خودتون رو معرفی کنید.
اینجانب ساناز سنگرزاده متولد سال ۱۳۶۹ اهل شهر زیبای بندرعباس هستم وتحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری به اتمام رساندم.

چند سال تجربه مربی گری و کار با کودک را دارید؟
از سال ۱۳۹۷ تاکنون افتخار فعالیت در حوزه ی کودک و نوجوان را دارم.

چطور به این حوزه علاقه پیدا کردید؟
مانند هر فرد دیگری که از کودکی رویایی در سر دارد من هم رویای معلم شدن را داشتم ، علاقه من به یادگیری و آموزش یافته هایم به دیگران با بزرگتر شدن پرنگ تر شد . همچنین بزرگ شدن در خانواده ای فرهنگی نیز در علاقه بنده به آموزش تاثیر گذار بوده است.

برای ورود به این زمینه چه مراحلی را طی کردید؟
بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه با کسب تجربه کارآموزی، تحقیق در زمینه نشر و آموزش کودک و نوجوان، کسب مدرک مربیگری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، همچنین کسب مدرک مربی گری از آکادمی بین المللی لگوی آموزشی تهران در نهایت وارد عرصه آموزشی شدم.

 

آروزهای دوران کودکی نیز می تواند مسیر و شخصیت زندگی افراد را مشخص کندبهترین تجربه یا خاطره از حضورتان در کنار کودکان را برایمان بگویید.
هرروزِ من در دنیای پاک کودکان پر از خاطرات شیرین و زیبا بوده است،یکی از این خاطرات مربوط به روزی است که از بچه های کلاسم خواستم به وسیله لگو سازه ای بسازند که به کمک آن دنیای بهتری داشته باشیم، یکی از بچه های کلاس یک جعبه ساده با یک دکمه ساخته بود وقتی از او پرسیدم که این جعبه چگونه می تواند دنیا را جای بهتری کند، گفت: من یک دستگاه ساختم که با زدن این دکمه و به وسیله لیزر یک دیوار نامرئی دور دنیا درست می شود و باعث می شود مردم از جنگ و سیل و زلزله و.. در امان بمانند. باید بگویم که درک و تصویر ذهنی یک کودک ۴ ساله از دنیای پیرامون خودش برای من بسیار زیبا و با ارزش بود.

چه توصیه ای برای افرادی که مثل شما علاقه به کار با کودکان را دارند و می‌خواهند روزی جای شما باشند،دارید؟
معلمی یکی از ارزشمندترین و مهمترین مشاغل دنیاست و هنر آموختن مهارت های زندگی به نسل های آینده است،توصیه من به افراد علاقه مند به این حوزه این است که با در نظر گرفتن حقوق و مزایای بسیار پایین معلمی نسبت به مشاغل دیگر تنها اگر عاشق دنیای پاک کودکان هستند و می خواهند در مسیر موفقیت به آنها کمک کنند وارد این حوزه شوند.

به نظر شما مهمترین مقوله در زمینه کار با کودکان چیست؟
به نظر بنده مهمترین مقوله در زمینه ی کار با کودکان آموزش مهارت ها از طریق بازی است، همچنین همراهی کردن آنها با به کارگیری ابزار و آموزش درست در مسیر رشد، شکوفایی و خلاقیت کودک نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.

به عنوان فردی که رابطه خوبی با کودکان دارد و به نوعی درک بالایی از نیازها و خواسته های کودکان دارد،چه توصیه هایی برای والدین دارید؟
والدین نقش بسیار کلیدی و مهمی در آموزش و شکل گیری شخصیت کودک خود دارند، همچنین کودکان در فرایند رشد و یادگیری نیاز به تشویق، تایید و کسب اعتماد از سوی والدین دارند، پس هرروز زمان کافی برای حرف زدن و بازی کردن با کودکان خود بگذارید، حتی اگر وقت ندارید زمان کوتاهی را با آنها سپری کنید.

در زمینه شغلتان چه هدف و یا آرزویی را دنبال می کنید؟
آرزو و هدف من به عنوان یک معلم این است که بستری امن برای آموزش و شکوفایی کودکان امروز که گنجینه فردای کشورمان هستند،فراهم کنیم تا جامعه ای بهتر را برایشان بسازیم.

کلام آخر؟
کودکی بهترین زمان شکل گیری خلاقیت است، خانواده ها باید برای رنگین نگه داشتن دنیای رنگین کمانی کودکان نسبت به شکوفایی و رشد خلاقیت کودکان حساس باشند و برنامه ریزی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار