همزمان با آغاز دهه کرامت برگزار می شود،
تابناک هرمزگان- « فیلم اقیانوس پشت پنجره » از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای دوم، سوم و چهارم خرداد ماه در سالن کانون مرکز میناب، سینما کودک مجتمع آفرینش بندرعباس و مرکز قشم اکران خصوصی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 21 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  فیلم «اقیانوس پشت پنجره» تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نویسندگی و کارگردانی «بابک نبی‌زاده» است. این اثر برای گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال ساخته شده است.

فیلم « اقیانوس پشت پنجره » داستان برهان، نوجوان باهوش روستایی در جزیره‌ای دورافتاده و بسیار زیبا است که مردم در آن به سختی زندگی می‌کنند.

این فیلم برای نوجوانان، مردم و مسئولین استان هرمزگان، در شهرهای میناب، بندرعباس و جزیره قشم با حضور بازیگران و کارگردان فیلم اکران می شود.

این فیلم در تابستان ۱۳۹۸ در شهر میناب و روستاهای جزیره قشم فیلمبرداری شده و تاکنون موفقیت ها و جوایز داخلی و بین المللی زیادی را کسب کرده است از جمله: جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان از جشنواره کینولاب لهستان ۲۰۲۲، جایزه بهترین فیلم نوجوان از جشنواره سانفرانسیسکو ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم نوجوان از جشنواره زیروپلاس روسیه ۲۰۲۱، جایزه هیات مربیان فیلمسازی جشنواره لهستان۲۰۲۲، جایزه ویژه هیات داوران صلح جهانی یونیسف۲۰۲۰، جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان از جشنواره کودک اصفهان، جایزه بهترین بازیگر نوجوان از جشنواره بین المللی کودک اصفهان و...

اکران خصوصی فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در مراکز کانون میناب، مجتمع آفرینش بندرعباس و قشم

« شهری که هنرمندانش منزوی شوند، شهری سرد و فقیر خواهد بود »

بابک نبی زاده کارگردان فیلم اقیانوس پشت پنجره در خصوص تولید این فیلم گفت: اکران فیلم در کنار مردم خوب هرمزگان، برایم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شرایط ساخت فیلم در فصل تابستان آن هم در گرمترین نقطه کشور با سختی‌های زیادی همراه بود، اما همراهی مردم خونگرم هرمزگان و همچنین انگیزه و انعطاف بازیگران توانمند میناب، شرایط سخت و گرما را برایمان قابل تحمل می کرد. امیدوارم نمایش این فیلم به سهم خود، موجب شود که توانایی این هنرمندان، بیشتر برای مردم و مسئولین این استان آشکار شود، و بر همین اساس مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند. متاسفانه با وجود تاکید و تلاش مسئولین کشور بر تمرکز زدایی از فعالیتهای فرهنگی در پایتخت کشور، اما همچنان شاهد گسترش این فعالیت ها در تهران هستیم و این موضوع متاسفانه موجب بیکاری و انزوای بسیاری از هنرمندان لایق و توانمند در هر شهری، غیر از شهر تهران شده است! فراموش نکنیم، شهری که هنرمندانش منزوی شوند، شهری سرد و فقیر خواهد بود.

« کودکان هرمزگان دارای پتانسیل های متفاوتی نسبت به دیگر نقاط ایران هستند »

نبی زاده افزود: بخاطر شرایط اقلیمی و فرهنگی این منطقه و در برخی موارد حتی بخاطر تغذیه متفاوت، کودکان این استان، کودکانی بسیار باهوش و با استعداد هستند. اما متاسفانه بارها بخاطر مشکلات اقتصادی، آنها خیلی زود و از نوجوانی در گیر مشاغلی عمدتا کاذب و گاه ناسالم می شوند که ضایعات بسیاری را به همراه می آورد. در چنین مواقعی، ما و دیگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی در شهر، وظیفه ای بسیار سنگین تر و مهمتر بر دوش داریم. از طرفی هم با برنامه ریزی صحیح روی ساعات از دست رفته در طول روز، و با نظارت معلمان و مربیان آموزشی، و بخصوص پدران و مادران عزیز در خانه و تشویق کودکان به مطالعه و کتابخوانی، می توان شاهد پیشرفت بیشتر بچه ها در یک جامعه باشیم.

وی در پایان از محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان به سبب نمایش های خصوصی فیلم قدردانی کرد.

گفتنی است عوامل اجرایی فیلم اقیانوس پشت پنجره به ترتیب تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، مدیرفیلمبرداری: حمید مهرافروز، مجری طرح و مدیر تولید: مهدی مددکار، تدوین: کاوه ایمانی. آهنگساز: محمد فرشته نژاد. فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی، پشتیبانی تولید هرمزگان: رضا مهرانی، یوسف رنجبر، و بازیگران این فیلم جعفر قاسمی، مهران مظفری. حدیثه کرمی، غلام رنجبر، ایوب رحیمی، حسن ذاکری، محمد علی قویدل. محمد سلیمی، احمد شنبه نیا، جهانگیر ایرانی، راضیه زارع، مجید سهرابی، محمد صدرا ستوده نژاد، حسین قنبری، فرهاد فرجی، محمد آزادی، کیانا رنجبر، مهسا مهرانی، وانیا فرهمند، نیما نیکو منش، عبدالصمد آهونبر، ایلیا باوقار، علی باغداری و مربیان نوجوان: محدثه بیرمی نیا، فاطمه خادمی، زهرا جابری و زنده یاد زهرا کیمیایی است.

«فیلم اقیانوس پشت پنجره» در روز سه شنبه ۲ خرداد در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز میناب، چهارشنبه ۳ خرداد در سالن سینما کودک مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری مرکز بندرعباس و پنجشنبه ۴ خرداد ماه در سالن کانون پرورش فکری مرکز جزیره قشم اکران خواهد شد.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار