تابناک هرمزگان- مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس ضمن تکمیل تعمیرات واحدهای خود در نیمه خرداد، توسط متخصصان داخلی، با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 27 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// اریوش محمودی در گفتگوی ویژه با ردایو مرکز خلیج فارس گفت: عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان به همراهی شهروندان بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.

وی افزود: با آغاز فصل گرما، مهم ترین کالایی که مورد استفاده همشهریان و هم وطنان ماست برق است و این دغدغه با شروع فصل گرما شدت بیشتری پیدا کرده و نیروگاه بندرعباس با ظرفیت 1320 مگاوات و توان عملی 1000 مگاوات، همیشه در کنار هم وطنان بوده و مشغول برق رسانی به مردم خوب و خونگرم استان است.

محمودی اضافه کرد: امسال نیز برنامه تعمیرات مفصلی برای واحدهای 1 ، 4 و دیگر واحدها برنامه‌ریزی شد، که درحال حاضر درگیر آخرین مراحل تعمیرات اساسی واحد 4 بخار هستیم و امیدواریم نا نیمه خرداد، آخرین واحد در دست تعمیر به مدار آمده و فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام برسد و با حداکثر ظرفیت با تولید برق پایدار در خدمت مردم شریف استان باشیم.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان دمای هوا در سالن توربین حدود 60 سانتی گراد و گاها در تابستان این دما بسیار افزایش می یابد.
متخصصان و کارکنان نیروگاه بندرعباس در زمان تعمیرات واحدها در چند جبهه کاری از جمله پمپ های آب ورودی لب دریا، بویلر و کندانسور، توربین و سیستم تجهیزات جانبی و همچنین سیستم سیکل حرارتی، در هر زمینه تعمیراتی و قسمتهای مختلف کاری بالغ بر 200 نفر به صورت 2 شیفت کاری مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: از نظر تامین و ساخت قطعات داخلی تا این تاریخ نیروگاه بندرعباس توانست بالغ بر 2000 قطعه ریز و درشت باهمکاری شرکت های دانش بنیان و راهبری کارشناسان متخصص و بومی شرکت، بومی سازی کند و موجب صرفه جویی بالای ارزی شده و از خروج نقدینگی از کشور جلوگیری کند.

محمودی با اشاره به صرفه جویی در تابستان و حساسیت مصرف برق در این فصل پیش رو خاطرنشان کرد: مردم شریف استان هرمزگان همیشه با درایت و همکاری که با تمام نهادها و سازمانها و همچنین کارخانجات تولیدی و صنایع داشتند، در تابستان امسال نیز نهایت همکاری با ما خواهند داشت، تا با مدیریت کردن لوازم پرمصرف برقی نقش بسزایی در تکمیل جهاد و تلاش پرسنل صنعت برق داشته باشند.

محمودی در پایان توصیه کرد: حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان 24 درجه سانتی گراد گذاشته و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرها را خاموش کنند، چون این وسایل برقی مصرف برق بالایی داشته و فشار زیادی به شبکه می آورد و دیگر موضوع، بحث ناترازی تولید و مصرف انرژی است که باتوجه به صنعتی بودن استان هرمزگان و پرمصرف بودن کارخانجات و دستگاههای اجرایی خواهش و توصیه اکید به هم وطنان این است که در مصرف برق حداکثر صرفه جویی و همکاری را به عمل آورده که این کار یک خسته نباشید به تمامی همکاران ما در صنعت برق است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان توجه به الگوی مصرف برق را امری مهم خواند و افزود: این فرهنگ علاوه بر کمک‌ به اقتصاد خانواده در کاهش شاخص مصرف برق کشور و کاهش هزینه‌های کشور نیز موثر خواهد بود‌.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار