تابناک هرمزگان- بازدید دکتر منصور آرامی نماینده مردم شریف بندرعباس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از غرفه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در آخرین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی/ آرامی: امکان اشتغال آفرینی 30 هزار نفری در ایزوایکو فراهم است/ ضربی: مجتمع ایزوایکو به قطب کشتی‌سازی منطقه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 21 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//منصور آرامی، نماینده مردم شریف بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از غرفه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) بازدید کرد و به گفت‌وگو با سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو پرداخت.
آرامی در این جلسه اظهار داشت: ایزوایکو بزرگترین مجتمع کشتی‌سازی و ساخت صنایع دریایی واقع در بندر عباس است، که در حوزه‌های مختلف دریایی مانند حمل و نقل، مسافری، گردشگری و هم در پروژه های بزرگ نفت، گاز و انرژی و هم در ساخت دکل‌ها و شناورها نقش موثری دارد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های اخیر در دوران تحریم، با وجود مشکلات در واردات بعضی کالاها و تجهیزات، ایزوایکو توانست با استفاده از ظرفیت جوانان داخلی و توانمندی نخبه‌های کشور و افراد باتجریه، نقش کمک‌کننده‌ای در ساخت شناگرها، دکل‌ها، سکوها و پروژه‌های بزرگ از خود نشان دهد. باوجود این تحریم‌ها و وابستگی‌ها، ایزوایکو می‌تواند قطع وابستگی کامل ما به خارج در حوزه نفت و گاز، انرژی، پالایش برای حمل و نقل دریایی را فراهم کند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس و هیات دولت، مبنی بر حمایت از تولید داخل، عنوان کرد: امیدواریم در حوزه صنایع دریایی، سفارش‌ها به ایزوایکو داده شود تا این مجتمع با تولید این محصولات، نقش خود را در افزایش اشتغال زایی و تولید صنعتی ایران اجرا کند و با سایر شرکت های صنعتی منطقه، آسیا و حتی دنیا رقابت کند.

به گفته وی؛ با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه به لحاظ نیروی انسانی، وسعت جغرافیایی و دریایی ایران، وسعت حوزه های نفت و گاز، ایزوایکو امکان تولید سفارش محصولات را با کیفیت مناسب و در زمان مناسب دارد.
نماینده مردم بندرعباس افزود: امیدواریم همه مجموعه های این حوزه، سفارش‌های خود را به ایزوایکو بدهند تا بتواند محصولات را با سرعت بیشتری عرضه کند.
آرامی با بیان این که هرکدام از شناورهای نفت‌کش ایزوایکو، می‌تواند حدود ۲۰۰۰ نیروی انسانی را مشغول به کار کند، گفت: حدود ۳۰۰۰ هزار نفر نیروی متخصص کارگری و مهندسین، در بخش های مختلف این مجموعه مشغول به کار هستند، که در صورت ثبت سفارشات به ایزوایکو، این تعداد می‌تواند به ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر برسد. این در حالیست که کل صنایع غربی بندر عباس، ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نیرو دارد، ولی به تنهایی در ایزوایکو می‌توانیم به این اشتغال زایی برسیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمام کسانی که در این صنعت زحمت می‌کشند، تأکید کرد: با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور، قطعا ایزوایکو یکی از مؤثرترین بخش‌ها در این حوزه می‌باشد.

سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران از شرکت کشتی سازی صنایع فراساحلی ایران اظهار کرد: مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) یك منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است، که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: ایزوایکو تلاش کرده است با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بتواند صنعت نفت را در صادرات محصولات و مشتقات نفتی از طریق حمل و نقل دریایی هرچه بیشتر یاری دهد.
ضربی در پایان با اشاره به تأکیدات متعدد رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه اقتصاد دریامحور اظهار کرد: ظرفیت های موجود در مجمتع ایزوایکو این قابلیت را دارد که مجتمع ایزوایکو به قطب کشتی‌سازی منطقه و سرآمد اشتغال آفرینی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: ایزوایکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار