طی جلسه ای در شورای شهر بندرعباس رقم خورد؛
تابناک هرمزگان- طی جلسه ای مشترک با حضور دستگاه های فرهنگی در سالن کنفرانس شورای شهر بندرعباس کانون پرورش فکری استان علاوه بر برنامه های تابستان خود، طرح «گذرکودک» را برای اوقات فراغت تابستان کودکان ونوجوانان شهر بندرعباس پیشنهاد داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 29 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان در جلسه ای که با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی با هدف هم افزایی و هماهنگی برنامه های فرهنگی با دو موضوع جشنواره حفظ قرآن و اوقات فراغت تابستانه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس برگزار شد ؛ حضور یافت.

پشتکوهی در این نشست به فعالیت های ۶۰ ساله کانون در حوزه چاپ کتاب، فیلم، تئاتر و سرگرمی های سازنده و ... اشاره کرد و گفت:متولی و مرجعیت حوزه کودک و نوجوان به کانون بر می گردد و کانون پرورش فکری تمام سعی خود را در رشد، پرورش استعدادها و غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان به کار گرفته است. وی از همکاری و مشارکت شهرداری منطقه ۴ بندرعباس در سال های اخیر در فعالیت های فرهنگی مشترک با کانون در حوزه پرورش کودکان و نوجوانان ساکن در منطقه ۴ شهرداری و کاهش آسیب های اجتماعی و مراقبت از اموال عمومی تشکر و قدردانی نمود.

وی همچنین با ذکر نام رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از ایشان بابت فعالیت های حوزه کودک و نوجوان در سطح شهر بندرعباس تشکر و قدردانی کرد و گفت: امسال نیز طی جلسات مشترکی که جهت هم افزایی و همکاری دوجانبه برگزار شد در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری برنامه های مشترکی را اجرا خواهیم کرد تا شرایط بهتری را برای کودکان ونوجوانان رقم بزنیم.

مدیر کل کانون استان گفت: کانون پرورش فکری در خصوص نحوه فعالیت های قرآنی در کانون از تفحص و پژو هش کودکان ونوجوانان به مباحث قرآن و انجام فعالیت های هنری با موضوعات قرآنی ، به تعمیق و ترویج مباحث دینی پرداخته است وکانون این آمادگی را دارد که امسال جشنواره قصه های قرآنی را در کنار فعالیت حفظ قرآن که در سطح شهر در حال برگزاری است ، برگزار کند و با آموزش قصه گویی به مربیان، این توانمندی را به آنان بیاموزد که از این ابزار را در آموزش های حفظ قرآن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع برنامه های پیشنهادی اوقات فراغت افزود: کانون پرورش فکری در شهر بندرعباس ۵ مرکز ثابت فرهنگی هنری دارد که مجتمع آفرینش بندرعباس در تابستان امسال بدلیل ظرفیت های موجود ،مکانی توریستی فرهنگی، برای همه مردم از جمله کودکان ونوجوانان خواهد بود.

وی با تاکید به غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان به برخی از برنامه های کانون از جمله: برگزاری کارگاه های تخصصی تابستان در همه مراکز استان و به صورت ویژه در دو مرکز فرهنگی هنری شهر بندرعباس، جشنواره اسباب بازی، جشنواره بادبادک ها و کتابخوانی ساحلی، افتتاح خانه خلاق نوجوانان اشاره کرد و گفت:کانون پرورش فکری این توانمندی را دارد که بتواند مربیان حوزه کودک ونوجوان فرهنگسرا های شهرداری آموزش دهد که همه فعالیت های دستگاه فرهنگی دارای نتیجه مطلوب و یکسان باشد.

«گذر کودک» طرح پیشنهادی کانون پرورش فکری هرمزگان برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان

وی اختصاص بیلبوردهایی جهت اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت تابستان به عموم مردم در چند نقطه از شهر را ضروری دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان «گذر کودک» را به عنوان طرح اوقات فراغت تابستان پیشنهاد داد و گفت :از آنجایی که شهر بندرعباس به عنوان شهر دوستدار کودک نامگذاری شده است یک خیابان را به عنوان گذر کودک انتخاب و با همکاری شهرداری و نهادهای فرهنگی و اجرایی استان، تمامی نمادها و سرگرمی های کودکانه در این خیابان فضاسازی کودکانه خواهد شد و این محل در طول سال می تواند مکانی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی هنری کودکان ونوجوانان باشد.

در این نشست رییس شورای شهر بندرعباس ضمن استقبال این طرح، از کانون پرورش فکری خواست طرح « گذرکودک» را برای برنامه ریزی و اجرا در اختیار شورای شهربندرعباس و شهرداری قرار دهد.

گفتنی است برای اولین بار خیابانی اختصاصی با نمادها و سرگرمی های کودکانه در شهر بندرعباس با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، شهرداری و شورای شهر بندرعباس و سایر نهادهای فرهنگی راه اندازی می شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار