در آستانه ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام و روز ملی محیط‌بان صورت گرفت؛
تابناک هرمزگان -در آستانه ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام و روز ملی محیط بان به همت مرکز تخصصی علوم و اداره کل حفاظت محیط زیست شغل محیط‌بانی به کودکان کانون بندرخمیر معرفی گردید.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 28 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  در آستانه ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام شغل محیط‌بانی به کودکان کانون بندرخمیر معرفی گردید.

در این ویژه برنامه که با همکاری مرکز تخصصی علوم کانون، مرکز پستی بندرعباس و اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد؛ ۲۵ نفر از اعضای مرکز فرهنگی هنری بندرخمیر با شغل محیط‌بانی آشنا شدند.

در این رابطه علی کریمی محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن تعریف شغل محیط‌بانی توضیحاتی را در رابطه با وظایف، آموزش‌های بدو خدمت، قوانین و مقررات این شغل ارائه کرد. وی همچنین در رابطه با ابزارها و وسایل انفرادی لازم در ماموریت‌ها همچون کوله پشتی، تلسکوپ، دستگاه جی پی اس(موقعیت یاب)، دوربین چشمی، ظرف آب و غذا، اجاق پخت غذا و ... مطالبی را بیان کرد.

کریمی همچنین از دوره های آموزشی گذارنده شده توسط محیط‌بانان همچون امداد و نجات، اطفا حریق سخن گفت. وی در رابطه با سختی ها و مشکلات این شغل و همچنین خاطرات شیرین آموزش‌ها و ماموریت های شغلی خود مطالبی را بیان کرد.

در پایان این فعالیت که زیر مجموعه فعالیت آشنایی با مشاغل است؛ از سوی این محیط‌بان کتاب‌هایی با موضوعات زیست محیطی به اعضا اهدا شد.

گفتنی است همچنین در این روز فعالیت‌ها و کارگاه‌هایی همچون پخش انیمیشن، کتابخوانی، سفالگری و ساخت صنایع دستی توسط فاطمه غفاری سروستانی مسئول مرکز تخصصی علوم و مریم قنبری مربی کتابخانه پستی بندرعباس برگزار شد.

شایان ذکر است روز ولادت ضامن آهو، روز ملی محیط بان نامگذاری شده است. روز سبز پوشانی که حافظ جانداران و گیاهان این سرزمین هستند.

برچسب ها: محیط بان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار