تابناک هرمزگان- با حضور مدیر ژئوپارک جهانی قشم و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، تفاهم نامه همکاری میان ژئوپارک جهانی قشم و اداره كل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 30 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  سجاد اشگرف در این خصوص اظهار داشت: با اجرای این تفاهم نامه شاهد ترویج و معرفی ژئوپارک جهانی قشم به اعضای کتابخانه های سراسر جزیره قشم خواهیم بود.
وی ادامه داد: آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه کتابداران، اعضای کتابخانه‌ها، دانشجویان، پژوهشگران و عموم مراجعه کنندگان با مفهوم ژئوپارک و اهداف ژئوپارک جهانی قشم و همچنین آشنایی زمین شناسی و ژئوسایت‌های ژئوپارک در جزیره قشم از مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه است.
به گفته اشگرف؛ ژئوپارک جهانی قشم اولین ژئوپارک جهاني يونسكو در خاورمیانه و ایران است که کل جزیره قشم بعلاوه جنگل های حرا شمال جزیره و جزیره هنگام در جنوب بعنوان محدوده این ژئوپارک جهانی در شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو به ثبت رسیده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم خاطرنشان کرد: ژئوپارک جهانی قشم به‌ واسطه قدمت و تجربیات موفق به‌ ویژه در حوزه جلب مشارکت و همراهی جامعه محلی یکی از ظرفیت های مهم کشور و منطقه برای جذب گردشگران می باشد.
امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز گفت: معرفي و ثبت نام از اعضای فعال کتابخانه های قشم جهت حضور در طرح همیار ژئوپارك، جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از موضوعات این تفاهم نامه است.
وی همچنین تصریح کرد: تأمین فضای مناسب برای برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی در تمام کتابخانه های جزیره قشم و همچنین همکاری کتابخانه عمومی شهرستان قشم در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک با کارشناسان حوزه ژئوپارک از دیگر مفاد این تفاهم نامه مشترک می باشد.
گفتنی است مدت زمان این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد به مدت یک سال شمسی بوده که در صورت موافقت طرفین تجدید یا تمدید خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: ژئوپارک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار