تابناک هرمزگان- شرکت صبا فولاد خلیج فارس، نخستین تولیدکننده بریکت گرم در کشور به زودی وارد بازار سرمایه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 30 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// «دکتر احسان دشتیانه»، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه ماهیت حقوقی این شرکت سهامی عام است و آبان ماه سال گذشته در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شده است، گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد، این اتفاق فرصت مناسبی برای فعالان بازار سرمایه جهت سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش این ماده است چراکه می‌توانند از این صنعت سود کسب کنند.

دشتیانه افزود: صبا فولاد خلیج فارس با پذیرش در بورس گام مهمی به سمت شفافیت برمی‌دارد؛ چرا که شرکت‌ها تنها به سهامداران عمده گزارش‌دهی می‌کنند، اما در حال حاضر با ورود به بورس، شفافیت بیشتر شده و دغدغه‌های سهامداران خرد از طریق مقام ناظر پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس ضمن بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت فلزات اساسی از جمله زنجیره فولاد ریسک کم‌تری نسبت به سایر صنایع فعال در بورس دارد، افزود: فولاد پس از نفت خام دومین ماده پر مصرف در کشورهای مختلف جهان بوده و کاربردهای بی‌شمار آن در صنایع مختلف غیرقابل انکار است، از همین رو آینده بازار جهانی زنجیره فولاد را می‎‌توان مثبت ارزیابی کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه گذاری آتیه صبا، شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت گسترش تجارت پارس سبا و شرکت صبا آرمه، سهامداران عمده شرکت صبا فولاد خلیج فارس هستند. در حال حاضر شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است و واحد تجاری شرکت، صندوق بازنشستگی کشوری است.

دشتیانه افزود: ورود صنایع بالادستی و پایین دستی به بورس، خبری خوش برای سهامداران صنعتی کشور و بازار سهام به شمار می‌رود چراکه به اعتقاد کارشناسان ورود زنجیره فولاد به بورس، بیانگر رسیدن سود واقعی حاصل از تولید به شرکت‌ها و انتفاع سهامداران آنهاست.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در پایان از رشد 50 درصدی درآمد شرکت در سال 1401 خبرداد و عنوان کرد: ظرفیت اسمی شرکت یک میلیون و 500 تن بریکت گرم در سال است و تولید واقعی تا پایان سال 1401 بالغ بر 000/900 تن بوده است. همچنین درآمد شرکت در سال 1401 بالغ بر 90 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال قبل 50 درصد رشد داشته است. در سال 1401 حدود یک سوم از کل درآمدها، ارزی (صادراتی) بوده است که تقریبا معادل سال قبل است.

انتهای پیام//

برچسب ها: صبا فولاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار