تابناک هرمزگان- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اقدامات این منطقه‌ی عظیم اقتصادی در حوزه‌ی بهره‌وری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 22 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  کامران داستانی ضمن تبریک روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، گفت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به محدودیت‌های موجود، توجه به مباحث مرتبط با بهره‌وری در خروجی کار بسیار حائز اهمیت خواهد بود و وظیفه‌ی ما ارتقای هر روزه‌ی بهره‌وری در مجموعه است.

وی افزود: بهره‌برداری مناسب از تجهیزات و به‌روزرسانی دانش نیروی انسانی با اتکا بر برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش را موردتوجه قرار داده‌ایم و معتقدیم ارزیابی‌های برون‌سازمانی و خودارزیابی‌هایی که به‌صورت مستمر از درون مجموعه صورت می‌پذیرد بسیار کارساز خواهد بود چراکه وضعیت لحظه‌ای مجموعه و بازدهی ما را مشخص می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه به بیان مصداقی اقدامات یک‌ساله‌ی اخیر در حوزه‌ی بهره‌وری و کاهش مصرف پرداخت و گفت: در این برهه زمانی کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق روشنایی منطقه صورت پذیرفت که امیدواریم در گام بعدی این صرفه‌جویی به ۶۰ درصد ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در توقفات شبکه‌ی رایانه‌ای ناشی از قطع برق نیز ۹۰ درصد کاهش را تجربه کردیم که این مسئله نیز بهره‌وری مجموعه و پایدار بودن سامانه‌ها را بهبود بخشید.

داستانی کاهش بروکراسی و افزایش سرعت در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری به کمتر از ۱۰ روز را اقدامی دیگر در این حوزه خواند و گفت: جلسات هفتگی را به‌صورت منظم با استقرار سامانه‌ی صدور مجوز فعالیت پیمانکاران، انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل و دغدغه‌هایشان را رفع می‌کنیم.

وی به موضوع ارتقای بهره‌وری در حوزه‌ی تخلیه و بارگیری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: احصای شاخص‌های تعمیر و نگهداری و بهبود آن‌ها را محقق کردیم و توانستیم درخواست تخلیه و بارگیری کشتی را برای مشتریان اجرایی کنیم، همچنین پروژه‌ی سامانه‌ی مکانیزه‌ی مدیریت تخلیه و بارگیری فله‌ی معدنی را هم ۵۰ درصد به‌پیش برده‌ایم که بی‌شک تأثیر فراوانی بر افزایش بهره‌وری در این حوزه خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن اشاره به افزایش شاخص بهره‌وری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، افزود: در سال گذشته توانستیم پس از ارزیابی‌های موشکافانه‌ی کارشناسان سازمان ایمیدرو، تندیس برنزین جایزه بهره‌وری را نیز کسب کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت در ارزیابی این جایزه سبب شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و احصای نقاط قابل‌بهبود، راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری اتخاذ و به واحدهای مختلف ابلاغ شود که به تعریف پروژه‌هایی با در نظر گرفتن اولویت انجامید.

داستانی در پایان بر ایجاد فضای رقابتی برای ارتقای بهره‌وری ضمن توسعه فرهنگ خودارزیابی تأکید کرد و گفت: رشد بهره‌وری به معنای ارزش‌افزوده بیشتر در تولید است، ازاین‌رو توجه به این حوزه سبب بهبود شرایط کار، افزایش سود، توسعه‌ی جنوب کشور، قیمت پایین‌تر خدمات برای مشتریان و حفاظت از محیط‌زیست می‌شود که امیدواریم در پایان سال نیز بتوانیم با اجرای پروژه‌های متعدد خبرهای خوبی را در این حوزه به افکار عمومی منتقل کنیم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار