رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان:
تابناک هرمزگان- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان از نظر پرورش میگو، منطقه‌ای است که بهترین میگو دنیا را از لحاظ کیفیت تولید می‌کند، تصریح کرد: این یک مزیت است برای اینکه در بازار جایگاه پیدا کنیم، ولی قیمت نیز قسمت دوم است و کیفت و قیمت در کنار هم حرف اول را در اقتصاد خواهند زد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 31 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مهرداد بازرگان افزود: در حال حاضر ما درگیر بیماری‌هایی در بخش میگو هستیم و امیدواریم که بتوانیم با کمک دانش افراد متخصص از این مشکل گذر کنیم.

وی ادامه داد: بهره‌وری ما در صنعت پرورش میگو باعث بالا رفتن قیمت می‌شود و با توجه به اینکه کشورهای رقیب مانند اکوادور و هند قیمت‌ها را پایین آورده‌اند، حضور در گستره سنگین بازار میگو ممکن است در آینده برای ما مشکل‌ساز شود چرا که این کشورها قیمت پایین‌تر و بهره‌وری بالایی دارند، ازاین‌رو ما نیز باید به تناژهای بالا برسیم چرا که تناژهای پایین در بازار قابل‌رقابت نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان ، با اشاره به اینکه هرمزگان از نظر پرورش میگو، منطقه‌ای است که بهترین میگو دنیا را از لحاظ کیفیت تولید می‌کند، تصریح کرد: این یک مزیت است برای اینکه در بازار جایگاه پیدا کنیم، ولی قیمت نیز قسمت دوم است و کیفت و قیمت در کنار هم حرف اول را در اقتصاد خواهند زد.

وی ادامه داد: کار ما در کیفیت خوب است ولی در قیمت تمام‌شده دچار مشکل هستیم که یکی از قسمت‌ها بحث پول است، با ارقام بالای سود بانکی قادر به رقابت با کشورهایی که با سودهای بسیار پایینی در حال کار کردن هستند، نیستیم و هزینه‌های سنگینی در بخش تولید بر ما تحمیل می‌شود.

بازرگان اضافه کرد: مشکل بعدی به دلیل تحریم‌ها است که می‌توان به مشکل حمل‌ونقل اشاره کرد چرا که قیمت ما چندین برابر نقاط دیگر دنیاست و یا عوارضی بالا که قیمت را بالا می‌برد، از این‌رو رغبت خریدار نسبت به خرید از ما کم می‌شود.

بازرگان خاطرنشان کرد: باید به این فکر کنیم که تولید در هکتار را روزانه بالا ببریم و هرروز در فکر ورود و فناوری و دانش در این صنعت باشیم تا بتوانیم تولید بالا با هزینه کم را داشته باشیم و در این راه از نظر تولید و تجهیزات مشکلی نداریم ولی باید نکاتی را با ورود دانش و دانشگاهیان به این صنعت رفع کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان، ضمن اشاره به این‌که هرمزگان از نظر تولید کلی در کشور تقریباً در رتبه اول است، گفت: استان ما از نظر کارهای علمی و فناوری نیز فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد و استان‌های هم‌جوار نیز در حال کار کردن هستند ولی یکی از اهداف ما تبادل اطلاعات در تمام مراکز آبزی‌پروری است تا بتوانیم یک فناوری خوب را در صنعت آبزی‌پروری کل کشور داشته باشیم.

برچسب ها: اتاق بازرگانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار