استاندار هرمزگان:
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان گفت: نحوه آمارگیری مطلوب نیست و توقع می‌رود در امارگیری‌ها مسائل استانی نیز لحاظ شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 08 June 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//مهدی دوستی در جلسه کارگروه اشتغال استان هرمزگان، با تاکید بر اینکه هرمزگان در تولید شغل مطابق آمارهای کشوری رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به به اینکه بیکاری در این استان عمق زیادی دارد تلاش مضاعفی برای حل این معضل نیاز است. 

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که سبب شده آمار بیکاری استان به شکل واقعی بیان نشود به نحوه آمارگیری بر می‌گردد که در این پروسه متاسفانه از منازل سازمانی و مشاغل نظامی آمارگیری نشده و از ۲۳ محله مورد نظر، ۱۹ محله نیز جزو محلات کمتر برخوردار بوده‌اند، مجموع این اقدامات موجب وارد آمدن ضربه به آمار اصلی استان است. 

استاندار هرمزگان با اشاره به آمارهایی مختلف بیکاری در فصول مختلف سال عنوان کرد: نحوه آمارگیری مطلوب نیست و توقع می‌رود در امارگیری‌ها مسائل استانی نیز لحاظ شود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کیفیت زیست کارکنان و کارگران، تصریح کرد: برای احساس شدن افزایش ایجاد اشتغال باید توجه ویژه به مشاغل بومی داشت که آمار اشتغال در همین استان بنشیند. 

دوستی توجه به حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها بحث تسهیلات اشتغال‌زایی است، این تسهیلات باید مدیریت شود تا بتوان تسهیلات و منابع را در کارهایی مصرف کرد که بتوان شاهد رشد اشتغال در استان باشیم. 

وی ادامه داد: امسال نامید ویژه داریم برنامه و تکلیف استان در خصوص ایجاد اشتغال را به طور کامل انجام دهیم و شاهد بیکاری تک رقمی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار