با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد
تابناک هرمزگان- ۱۰۲ طرح محیط زیستی با سرمایه هزینه شده افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 08 June 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری این طرح‌ها که به صورت متمرکز از هرمزگان انجام شد، افزود: طرح‌های افتتاح شده امروز در حوزه‌های مختلفی همچون تصفیه آب، ایستگاه های پایش و مراکز قرنطینه برای حیات وحش هستند.

علی سلاجقه تاکید کرد: رییس‌جمهور توسعه و محیط زیست را در کنار هم قرار داده و هیچ طرحی در کشور بدون مجوزهای محیط زیستی کلنگ نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان یک حکم از همه دستگاه‌ها خواستند جمع توسعه و محیط زیست را به نحو مطلوب مدیریت کنند، ادامه داد: بالاترین مقام اجرایی کشور در زمانی که اقتصاد و زیرساخت‌های کشور مشکل دارد به این مباحث توجه دارد و حتی برای کلنگ زنی یک طرح در خصوص داشتن مجوزهای محیط زیستی آن سوال می‌پرسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: این سازمان مکلف است خط کش‌ها را تامین و آیین نامه ها را اجرا کند تا توسعه طبق ضوابط و قوانین محیط زیستی حرکت کند.

سلاجقه گفت: امروز حفاظت صرف برای ما معنا ندارد و باید محیط زیست در کنار توسعه باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: لایحه تغییر اقلیم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و باید سریع‌تر در خصوص آن که همه ارکان حیات کشور و جهان را متاثر کرده تصمیم گیری شود.

وی ابراز کرد: تغییر اقلیم باید دارای مدیریت خاص و رهبری مرکزی باشد که برنامه عمل مشخص داشته باشد.

سلاجقه اضافه کرد: این لایحه درحال ارائه به دولت است و چنانچه تبدیل به قانون و ابلاغ شود دستگاه های اقتصادی هم مکلفند در راستای سازگاری با تغییر اقلیم و عبور با خسارت حداقلی در منابع اصلی حیات وظایف خود را انجام دهند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار