معاون بازرگانی داخلی و امور تجارت استان همدان از برپایی ۶۵۵ غرفه نمایشگاه بهاره در استان همدان خبر داد و گفت: نمایشگاه بهاره از ۱۷ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در نمایشگاه بین ‌المللی همدان برگزار می‎شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ 07 March 2015

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی داخلی و امور تجارت استان همدان از برپایی ۶۵۵ غرفه نمایشگاه بهاره در استان همدان خبر داد و گفت: نمایشگاه بهاره از ۱۷ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در نمایشگاه بین ‌المللی همدان برگزار میشود.

به گزارش  تسنیم ؛اسدی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته براساس مصوبه هیئت وزیران وظایف مربوط به امور تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و نقش سازمانهای صنعت و معدن در استان‌ها نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان و نمایشگاه پاییزه در آستانه مهر ماه در همدان برگزار شده است، گفت: نمایشگاه بهاره نیز از روز ۱۷ تا ۲۶ اسفند ماه در همدان برگزار می‌‏شود.

اسدی با بیان اینکه تعداد غرفهها در نمایشگاه همدان از ۲۲۰ واحد به ۲۸۵ واحد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سطح استان همدان ۶۵۵ غرفه در نمایشگاه ‌های بهاره پیش ‌بینی شده که کالاهای اساسی از جمله کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی، مواد پروتئینی و کالاهای تنظیم بازاری عرضه میشود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا فروش فوق ‌العاده را جایگزین نمایشگاه کنیم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۷ واحد صنفی و ۳۵ فروشگاه زنجیره‌ای در طرح فروش فوق العاده استان حضور دارند ولی تعداد آنها با توجه به جمعیت و وسعت بازار باید افزایش یابد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه فروش فوق ‌العاده به مدت یک ماه انجام میشود، گفت: اثرگذاری این طرح از نمایشگاه‎‌های فصلی بیشتر است ولی مشکلاتی از جمله نظارت و بازرسی را به دنبال دارد.

وی درباره توزیع گوشت مرغ منجمد در بازار همدان نیز گفت: از هفتههای گذشته عرضه مرغ منجمد برای تنظیم و تعدیل بازار آغاز شده و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد.

اسدی اظهار داشت: در ابتدا مرغ منجمد با قیمت ۵۸۰۰ تومان به دست مصرف ‌کننده میرسید ولی پس از مصوبه دولت مرغ با قیمت ۴۸۰۰ تومان به عمده فروشان تحویل شده و در نهایت با قیمت ۵۱۰۰ تومان به دست مصرف ‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هدف از توزیع مرغ منجمد یا میوه دولتی تنظیم بازار است، عنوان کرد: دولت به دنبال این نیست تا با ورود مرغ و میوه ارزان بازار را تنظیم کند چراکه با این وضعیت نیز تولیدکنندگان آسیب میبینند بلکه دولت با عرضه این محصولات می خواهد بازار را تنظیم کند تا به مصرف ‌کنندگان آسیب وارد نشود.

معاون بازرگانی داخلی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: در حال حاضر قرارداد تامین ۲ هزار تن سیب و پرتقال برای استان همدان منعقد شده و این در حالی است که نیاز مردم در روزهای پایانی امسال به ۵ هزار تن میوه افزایش می یابد.

اسدی با بیان اینکه توزیع میوه دولتی در نوروز ۹۳ بر قیمت میوه بازار تاثیر گذاشته و سبب کاهش آن شده بود، گفت: بازار به توزیع میوه عید واکنش نشان داده و تلاش می کند با کاهش قیمت مشتری خود را از دست ندهد.

وی با اعلام اینکه قیمت‌ گذاری میوه دولتی در حال انجام است، عنوان کرد: فاصله قیمتی بین بازار و میوه دولتی اگر زیاد باشد سبب تقاضای بالای مردم از میوه دولتی شده و به علت محدودیت میوه با مشکل تامین مواجه می شویم.

اسدی درباره توزیع مرغ منجمد در بازار همدان نیز گفت: تاکنون ۶۰ تن مرغ منجمد در بازار همدان توزیع شده و این درحالی است که روزانه به طور متوسط به ۵۰ تن مرغ نیاز دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار