هفته 50اُم؛هفته جنجالی برای استان بود.از برگزاری یادواره شهدای سادات و برگزاری همایش ملی اقتصاد هنر؛تا تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان استان و درگیری دو دانشگاه شیراز بر سر زمین و مسمومیت و تحصن دانشجویان دانشگاه شیراز و . . .
کد خبر: ۱۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 07 March 2015

تمام امکانات آموزش و پرورش در اختیار مسافران نوروزی

دبیر ستاد تسهیلات سفر آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس 18 هزار و 300 کلاس درس، تمام خوابگاه‌های دانش‌آموزی، خانه‌های معلم، 65 سالن ورزشی، خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان و باشگاه فرهنگیان برای استقبال از مهمانان در ایام نوروز 94 آماده شده است.

یک نفر با مرگش به سه نفر حیات بخشید
معینی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: کلیه های مرحوم رسایی 64 ساله از شیراز که به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران کلیوی 53 ساله از شیراز و 55 ساله از ارسنجان و بیمار کبدی 66 ساله از بوشهر اهداء شد .
عملهای پیوند در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.
ثبت نام پرفسور خدادوست در یونسکو
مراسم تجلیل از دکتر خدادوست در شیراز برگزار شد.محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه و رئیس و عضو شورای راهبردی روابط خارجی و همچنین شخصیت‌های علمی، ادبی و مقامات فرهنگی در این مراسم حضور دارند.بعد از این مراسم نام پروفسور خدادوست در میان نخبگان یونسکو ثبت می‌شود.پروفسور علی‌اصغر خدادوست از مفاخر فارس و ایران و همچنین از نام‌‌آوران حوزه پزشکی جهان است.
اعتراض پرستاران شیرازی در روز پرستار
مراسم روز پرستار در تالار اقبال دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با حضور و سخنرانی رئیس این دانشگاه برگزار شده بود به صحنه اعتراضات شدید پرستاران نسبت به مشکلات صنفی خود تبدیل شد.به گزارش سلامت نیوز پرستاران به بی توجهی مقامات این دانشگاه به مشکلات معیشتی خود معترض بودند.
پروژه ملی بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در لامرد
عملیات اجرایی ساخت بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم اولیه و آلیاژی در کشور با ظرفیت 300 هزار تن در سال بزودی آغاز خواهد شد. ای کارخانه برای نخستین بار در کشور و منطقه خاور میانه با استفاده از فناوری پیشرفته 400 کیلو آمپر ظرف مدت 3 سال در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد ساخته خواهد شد.
نمایشگاه عکس لاله اسکندری در شیراز

نمایشگاه عکس لاله اسکندری با عنوان "مرور خاطرات" در گالری جم در شیراز برپا شددر روز نخست، این نمایشگاه؛ میزبان لاله اسکندری، مدیرکل ارشاد فارس و چند تن از مسئولان ارشاد و هنر دوستان بود.لاله اسکندری عکس‌های این نمایشگاه را گلچینی از کارهای قبلی خود دانست و اظهار داشت: بیشتر عکس‌های این نمایشگاه متعلق به نمایشگاه "انعکاس" است.

تجلیل از دوبلور معروف در شیراز

در آیینی ویژه با حضور مدیرکل ارشاد فارس، مسئولان، هنرمندان و علاقمندان از استاد منوچهر والی‌زاده، پیشکسوت دوبله ایران، تجلیل شد.بهزاد مریدی، مدیرکل ارشاد فارس، در این مراسم از نصب تصویر منوچهر والی‌زاده در انجمن مفاخر فارس خبر داد.منوچهر والی‌زاده که از شناخته شده‌ترین هنرمندان عرصه دوبله ونام آشناترین صداپیشگان ایران است در کنار افشین زی نوری که وی نیز جزء نسل جوان در زمینه دوبله است، در کارگاهی دو روزه به صورت فشرده تدریس صداپیشگی را در شیراز برعهده گرفتند.

کلنگی که به خاطر مردم زده نشد

در بولوار سما شیراز,مهندس پاک فطرت شهردار شیراز پس از نزدن کلنگ یک مجموعه مذهبی فرهنگی,گفت اگر مردم نمی خواهند کلنگی زده نمیشود.

آغاز عرضه گازوییل اروپایی در شیراز

9 اسفند؛یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به عرضه روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو ۴ در کشور ، گفت: عرضه گازوئیل اروپایی در شیراز آغاز شد.

قابل توجه فرهنگیانی که نوروز به فارس سفر می کنند

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی فرهنگیان استان فارس گفت: فرهنگیان سراسر کشور می توانند از دهم اسفند جاری امسال برای رزرو و جانمایی مکان اسکان خود در فارس برای نوروز,در پایگاه اینتذنتی اقدام به رزرو مکان مورد نظر خود کنند.

پیشرفت 95 درصدی ساخت سد ملاصدرا

عملیات اجرایی ساخت این سد از ابتدای سال 90 آغاز شده که پیشرفت فیزیکی سد تنظیمی به حدود 95 درصد رسیده و دو بند انحرافی آن آماده تحویل هستند و دو بند انحرافی دیگر آن نیز به همین میزان پیشرفت دارد.

26 هزار بلیت نوروز قطار فارس پیش فروش شد/18 هزار بلیت در مسیر تهران شیراز

مدیرکل راه آهن استان فارس از پیش فروش تعداد ۲۶ هزار و ۸۰۰ صندلی برای مسافران در ایام نوروز خبر داد و افزود: تلاش داریم به نسبت تقاضای مسافران، این تعداد را افزایش دهیم.

قرار دادهای چشم اندازه ۲۰ ساله توسعه شهر شیراز بسته شده است

شهردار شیراز گفت: توسعه شهر شیراز بدون کمترین وقفه ای ادامه دارد و امروز تمامی قرار دادهای چشم اندازه ۲۰ ساله توسعه شهر شیراز نیز بسته شده است.

نماینده شیراز از اقدامات و تلاش‌های سپاه پاسداران در ورود به عرصه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری حمایت کرد

قادری از اقدامات و تلاش‌های سپاه پاسداران در ورود به عرصه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری حمایت کرد و افزود: مجموعه‌هایی که زیر نظر رهبری اداره می‌شوند زودتر از دستگاه‌های دیگر وارد عمل شده و سپاه پاسداران یکی از مراکزی است که به اتکا توانمندی‌های خود در تمام حوزه‌ها ورود پیداکرده و دستاوردهای بسیاری نیز کسب کرده است.

اختلاف بین دو دانشگاه شیراز،به جنگ تبدیل شد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز قصد ساخت بیمارستان شماره 2 نمازی را دارد و برای مکان این بیمارستان،قسمتی از اراضی دانشگاه شیراز را در نظر گرفته است.علوم پزشکی ها ادعا میکنندشصت سال پيش که مرحوم محمد نمازی اراضی خود را وقف دانشگاه وقت پهلوی (دانشگاه شيراز فعلی) کرد ، بخشی از اين زمين ها به عنوان پشتيبان بيمارستان نمازی در نظر گرفنه شد و اکنون که اين بيمارستان تحت مديريت دانشگاه علوم پزشکی شيراز قرار دارد، اين دانشگاه به اين اراضی پشتيبان نياز دارد.اما از آن طرف نظر دانشگاه شیرازی ها چیز دیگریست؛قائم مقام رئیس دانشگاه شیرازهم رئيس دانشگاه علوم پزشکی را دروغ گو دانست و هم ماجرای وقف را کذب دانست.ماجرا از آنجا بالا گرفت کهمعاونت حقوقی رییس جمهوری پیش نویس مصوبه ای را با موضوع تعیین تکلیف اراضی مورد بحث به هیات دولت ارایه کرده است.
پاکسازی غار شاپور کازرون
غار شاپور کازرون که مجسمه شاپور ساسانی درون آن است در آستانه ایام نوروز با هدف آماده سازی مناطق گردشگری این شهرستان برای حضور مهمانان، یکشنبه پاکسازی شد.در این پاکسازی فرماندار کارزون به اتفاق رییس اداره میراث فرهنگی کازرون و چند نفر از مسوولان شرکت کردند.
تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان در سراسر استان
صبح و بعدازظهر یکشنبه 10 اسفند معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان فارس تجمع اعتراض‌آمیز کردند.
فارس میزبان مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی
حدود 2 هزار ورزشکار از 31 استان کشور در این مسابقات شرکت کردند.این مسابقات در روزهای 14 و 15 اسفندماه در دو بخش بانوان و آقایان در شیراز و مرودشت برگزار شد.
بودجه شهرداری شیراز؛27 درصد بیشتر از پارسال
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بودجه سال 94 این شهرداری نسبت به بودجه مصوب سال 93 معادل 27 درصد افزایش داشته است.این عضو شورا ادامه داد: از بودجه 2 میلیارد و 786 میلیارد تومانی سال 94 حدود 58 درصد از محل درآمدهای عمومی، اختصاصی و دارایی‌های شهرداری تامین می‌شود.
قطار شهری در نوروز پرکارتر می شود
سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: در ایام نوروز ساعت کار قطار شهری شیراز از سه ساعت به پنج ساعت افزایش خواهد یافت.
برگزاری همایش ملی اقتصاد هنر در شیراز
همایش اقتصاد هنر یکشنبه 10 اسفند در تالار حافظیه شیراز برگزار شد.وزیر فرهنگ و ارشاد از حاضران در همایش بود.
باخت فجر سپاسی و سقوط به رده پنجم
فجر سپاسی شیراز دز اهواز 2 بر 1 به فولاد این شهر باخت و با توجه به برد ایرانجوان بوشهر و مس کرمان،تنها تیم استان در رقابت های لیگ یک از رده سوم به رده پنجم سقوط کرد.
فولاد اهواز با این برد،جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد و به لیگ برتر نزدیکتر شد.
گشایش مرکز نیکوکاری شهر صدرا
در نخستین روز هفته احسان و نیکوکاری با حضور امام جمعه شهر صدرا ، مدیر کل کمیته امداد استان و مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز:مرکز نیکوکاری ولی عصر(عج) شهر صدرا افتتاح گردید.
لغو سخنرانی دکتر الهه کولایی در دانشگاه شیراز
این استاد دانشگاه قرار بود روز یکشنبه عصر در برنامه ای با عنوان "بررسی روابط جدید ایران با کشورهای جهان در آستانه توافقلت هسته ای" به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست در دانشگاه شیراز سخنرانی کند. پس از روی کار آمدن دولت روحانی، با این که فضا برای برنامه های سیاسی در کشور متحول شده، اما در استان فارس بارها سخنرانی ها لغو شده است.
شیراز؛عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان شد
مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز گفت:این شهرداری به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که مهمترین اتحادیه برای میراث تاریخی شهرها محسوب می شود، در آمده است.
تیم دانشگاه شیراز,مقام دوم رقابت های جاوا
مرحله نهایی مسابقات برنامه‌نویسی «نبرد به زبان جاوا» با حضور 32 تیم دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.هفدهمین دوره‌ مسابقه‌ برنامه نویسی «نبرد به زبان جاوا» (JavaChallenge) با هدف به چالش کشیدن سطح تسلط دانشجویان در زمینه‌ هوش مصنوعی به کمک زبان جاوا برگزار شد.در هفدهمین دوره مسابقات نبرد به زبان جاوا دانشجویان دانشگاه شریف موفق شدند رتبه نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهند. همچنین دانشجویان دانشگاه شیراز توانستند رتبه دوم را کسب کرده و دو تیم دیگر از دانشگاه شریف نیز رتبه‌های سوم و چهارم را کسب کردند.

اپرای سعدی در تالار حافظ

بهروز غریب‌پور، کارگردان این نمایش عروسکی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا بیان کرد: پس از آنکه امکان اجرای نمایش عروسکی «اپرای سعدی» در جشنواره تئاتر فجر و نیز موسیقی فراهم نشد، قصد داریم اول اردیبهشت‌ماه در بزرگداشت سعدی این کار را اجرا کنیم.وی تأکید کرد: با توجه به موضوع نمایش، طبیعی است بهترین مکان برای اجرا شیراز باشد و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم اجرای اول «اپرای سعدی» را در تالار حافظ شیراز روی صحنه ببریم.

راه اندازی بانک اطلاعاتی زمین

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشورگفت : بانک اطلاعاتی زمین در استان ها راه اندازی می شود .

پلیس فارس اجازه وقوع جرم در روزهای پایانی سال را نمی دهد

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و حضور مردم در خیابان‌ها و مراکز خرید، از حضور مقتدرانه مأموران انتظامی این استان برای پیشگیری از وقوع جرائم خبر داد.

هفتمین نمایشگاه هفت سین در شیراز

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: هفتمین نمایشگاه سفره هفت سین، گل آرایی، تزئینات منزل، شیرینی های خانگی، هنرهای دستی بانوان به همراه هفتمین نمایشگاه سوغات و هدایا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس آغاز به کار کرد.

برای تعدیل قیمت مرغ گرم،توزیع مرغ منجمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز توزیع مرغ منجمد با قیمت 5500 تومان در این استان خبر داد و گفت: کمبودی در زمینه تأمین مایحتاج مردم در پایان سال وجود ندارد و ذخایر کافی در این مورد در استان موجود است.

فارس، 22 میلیون دلار ارز برای کشور آورده
مدیرکل استاندارد فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 36 هزار تن کالای استاندارد از فارس به خارج از کشور صادر شده است.رهنما ادامه داد: ارزش کالاهای استاندارد صادراتی از فارس 22 میلیون دلار بوده است.وی افزود: لبنیات، ترشی، رب گوجه فرنگی و آب میوه از جمله کالاهای صادر شده از فارس بوده است.این مسئول بیان کرد: این کالاها به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا صادر شده است.
مسافرانی که 2 ساعت از هواپیما خارج نشدند
مدیرکل فرودگاههای استان فارس گفت : مسافران مسیر مشهد به شیراز که به علت نقص فنی با تاخیر چند ساعته به شیراز رسیدند در اعتراض به تاخیر ایجاد شده بمدت دو ساعت حاضر به ترک هواپیما نشدند.
گلایه همسر بهمن بیگی،بخاطر 40 سال بی مهری
همسر زنده یاد استاد محمد بهمن بیگی معروف به پدر تعلیمات عشایر ایران،از سازمان یونسکو بخاطر نگرفتن سراغی از بهمن بیگی از سال 53 تاکنون،گلایه کرد.
انیمیشن نوروزی؛«شهر راز»
مجموعه انیمیشن «شهر راز» به کارگردانی مازیار محمدی نژاد و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید و در کنداکتور پخش شبکه دو قرار گرفته است.
مسابقات کشوری بیلیارد eight ball در شیراز
رئیس هیئت بیلیارد و بولینگ استان فارس از برگزاری مسابقات کشوری بیلیارد در شیراز خبر داد.
نمایشگاه ملی سوغات و هدایا در شیراز
هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، سوغات و هدایا در شیراز گشایش یافت .
کارگاه تخصصی روزنامه نگاری با محوریت شیوه های مدرن خبرنویسی
میزبانی تالار حافظ اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس از نشست هم اندیشی «مدیریت رسانه»/ رمزگشایی دکتر توکلی از اسرار«شیوه های مدرن خبرنویسی» در شیراز
حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع)،میزبان مسابقات کشوری حفظ قران
حجت الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس 13اسفند در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآنی کشور در امامزاده های فارس برگزار می شود، گفت: مسابقه پایانی طرح ملی «حفظ» همزمان با سراسر کشور در 26 مکان و بقاع متبرکه فارس برگزار می شود که در شیراز حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) میزبان مسابقات است.
880 هکتار از اراضی منابع طبیعی وضعیت بحرانی دارند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:880 هکتار از اراضی منابع طبیعی وضعیت بحرانی دارند، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درزمینهٔ طرح‌های آبخیزداری 106 پروژه در حال اجرا است.
مدافع حرم شیرازی،در سوریه شهید شد
سروان پاسدار «محمد صاحبکرم اردکانی» 12 اسفند در دفاع از حریم آل الله و مقابله با تروریست‌های تکفیری آسمانی شد و درجه رفیع شهادت نائل آمد.
حمله عده ای به مرکز DIC محله سنگ سیاه شیراز
سه نفر از کارکنان زنان در پناهگاه حضور داشتند. آن‌ها مثل هر روز ساعت هشت به پناهگاه آمده بودند برای آغاز فعالیت‌های روزانه. «حدود ساعت ده و نیم صبح بود که صدای کوبیدن در آمد. من آمدم ببینم چه خبر شده که عده‌ای مرد ریختند داخل مرکز. من از آن‌ها خواستم مجوزشان را نشان بدهند، اما گفتند: «مجوز چیه برو کنار.» وقتی مقاومت کردم. یکی از آن‌ها مقنعه مرا گرفت و کشید بیرون. بعد چندتایی با مشت و لگد افتادند به جانم.
مسمومیت 140 دانشجوی دانشگاه شیراز و در پی آن تحصن دانشجویان
در این تحصن که از سوی دانسجویان دانشگاه شیراز برای مجازات شدن مسبب آلودگی غذای سلف خوابگاه ارم انجام شد،دانشجویان با وارد نکردن گروههای سیاسی و دانشجویان حساسیت برانگیز به این اعتراض،نخواستند تحصنشان رنگ و بوی سیاسی بگیرد و پای نیروهای انتظامی به دانشگاه باز شود.
کمبود کمکهای اولیه و تاخیر آمبولانس،به مرگ مربی کرمانی در شیراز کمک کردند
کلاس کنترل سالیانه مربیان که هفته گذشته در شیراز برگزار شد با یک حادثه غیر منتظره همراه بود .
در این حادثه یکی از مربیان کرمانی به نام محمدرضا شاهداد متولد 1340، با خانواده عازم شیراز شده بود که بعد از کلاس کنترل مربیان به زیارت شاهچراغ برود ، در روز نخست کلاس در حال تست دومیدانی بود که ناگهان دچار حمله ی قلبی شده و متاسفانه پزشکیار حاضر در سالن هم فاقد امکانات لازم بود و آمبولانس هم با تاخیر حدود 25 دقیقه ای به محل حادثه رسید و پس از انتقال نامبرده به بیمارستان و پس از اینکه سه روز در کما به سر می برد دار فانی را وداع گفت.
جنگل های زاگرس در معرض نابودی
مدیرطرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی گفت: اگر برنامه ریزی علمی برای حفاظت از جنگل های زاگرس نباشد تا 50 سال آینده 50 درصد جنگل های زاگرس از بین خواهند رفت.

برگزاری یادواره شهدای سادات و رونمایی از تابلوی ندیم دل
تابلو هنری ' ندیم دل' که اثری از سید مهدی میرعظیمی یکی از هنرمندان بسیجی استان فارس است با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در شیراز رونمایی شد.
سرما، 50 ميليارد تومان خسارت به باغداران خفری وارد کرد
سرمازدگی اخیر 50میلیارد تومان به باغداران خفر جهرم فارس خسارت وارد کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار