رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور رفع موانع موجود و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها طرح کاهش خسارات معطلی کشتی (دموراژ) در دستور کار مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 30 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان منصور آرامی پنجشنبه در حاشیه بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته افزود: بندر شهید رجایی، سرآمد بندرهای بازرگانی کشور بوده و باید این بندر به بندر رقابتی در منطقه تبدیل شود و این مهم با تجهیز مرحله دوم ، به سرانجام رسیدن مرحله سوم توانمندی های فنی و عملیاتی با همکاری سایر ارگانها امکان پذیر است.

وی ادامه داد: تلاش ها و پیگیری های خوبی از سوی مسئولان این بندر در راستای توسعه پسکرانه ها در حال انجام است که باید با تسریع این اقدام ها به نقطه مطلوب برسد.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که این صنعت نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد، باید از ظرفیت های دریایی و بندری حداکثر استفاده را داشته باشیم.

آرامی خواستار بهره گیری بیش از پیش از توانمندی ها و ظرفیت های موجود به منظور تحقق آرمان توسعه دریامحور شد و افزود: در شرایط پساتحریم و پس از اجرای برجام، باید استفاده بهینه ای از این فرصت ها داشته باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک خاطرنشان کرد: تنها با استفاده از اعتبار دولتی نمی توان این سواحل و بندرها را توسعه داد بلکه می بایست با مشارکت بخش خصوصی به چنین هدفی دست یافت.

آرامی ضمن تاکید بر لزوم تداوم تلاش ها به منظور حذف موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرها گفت: اقدام های خوبی در این رابطه در بندر شهید رجایی صورت گرفته است که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب، کارها و رویه ها تسریع شود.

وی رویکرد و جهت گیری کلان بندر شهید رجایی در زمینه جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های بندری و دریایی را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: برای کسب رضایتمندی مشتریان و مراجعان بندر شهید رجایی، ضرورت دارد تا سیاست 'شهروند محوری' در این بندر نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار