تلاش برای کاهش قیمت مرغ همچنان ادامه دارد
کد خبر: ۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸ 11 March 2015


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان از حجم زیاد ذخایر پشتیبانی امور دام خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ "ماشاالله محمدی" اظهار کرد: با توجه به روند افزایش تقاضا در ایام پایانی سال متاسفانه برخی از فروشندگان مرغ از فضای پیش آمده سوء استفاده کرده و مبادرت به گرانفروشی کردند.

وی افزود: در اوایل اسفند سالجاری برخی فروشندگان قیمت هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ را تا 8 هزار تومان بفروش رساندند و با دستور کار قرار دادن موضوع در کمیسیون تنظیم بازار استان و تمهیدات اندیشیده شده منجر به آزاد سازی ذخائر پشتیبانی امور دام استان شد و روند افزایش قیمت کاملا کنترل شد و از آن پس شاهد شروع روند کاهشی در بازار بوده ایم بطوریکه میانگین قیمت مرغ گرم آماده طبخ در سطح استان به 7 هزار و 400 تومان رسیده است.

محمدی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی  امور دام کشور قیمت مرغ منجمد طی هفته گذشته را از 5 هزار و 500 تومان به 5 هزار و 100 تومان کاهش داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توزیع مرغ منجمد بدون محدودیت در سهمیه تا تعدیل قیمت در بازار استان با هماهنگی دستگاه های نظارتی کماکان ادامه خواهد داشت.

محمدی ابرازامیدواری کرد: با اقداماتی که انجام شده قیمت این کالا هرچه زودتر به قیمت واقعی و مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی برسد به طوریکه جهت گیری ما به این سمت است که قیمت مرغ گرم به سطح 7 هزار تومان برسد و امیدواریم این اتفاق تا قبل رسیدن پایان سال رخ دهد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه در چهارشنبه هفته گذشته استارت توزیع مرغ مرحله سوم در قالب سبد حمایت غذائی دولت برای خانوارهای مشمول طرح آغاز شده، اعلام کرد: آن دسته از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که نسبت به شارژ کارت ویژه مواد پروتئینی اقداماتی صورت گرفته، می توانند به شعبات فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا و اتحادیه های فرهنگیان و کارکنان دولت در سطح استان مراجعه و کالای خود را به صورت رایگان تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: به خانوارهای یک تا سه نفره و به بالا بر مبنای هر نفر سه کیلو گرم مرغ حداکثر 9 کیلوگرم تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی و هماهنگی که با عوامل توزیع صورت گرفته پیش بینی می شود بخش زیادی از سبد حمایتی تا پایان سالجاری در اختیار مشمولین قرار گیرد.

محمدی گفت: امیدواریم با انجام اقداماتی از جمله کاهش قیمت مرغ منجمد تا 5 هزار و 100 تومان در سطح استان و توزیع مرغ منجمد در قالب سبد حمایتی، قیمت مرغ با شدت بیشتری روند کاهشی را طی کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار