نماینده مردم بندرعباس در مجلس نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت انتقاد کرد و گفت: اولویت اصلی اقتصاد، ثبات است.
کد خبر: ۱۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 22 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوالقاسم جراره در نطق میان دستور امروز (یکشنبه 1 آذر)صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه است و همه باید برای پربار شدن آن همت کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت اربعین نیز ابراز امیدواری کرد وزرات امور خارجه و کشور تدبیری بیندیشند تا مردم بتوانند راحت‌تر برای زیارت اقدام کنند.

وی اظهار داشت:  قطعنامه حقوق بشری ضدایرانی نشان داد که کدخدا قابل اعتماد نیست و یکبار دیگر حرف منتقدان را ثابت کرد؛ هر چند در این دولت روال شده که به منتقدان توهین کنند و دولتیان -از بالا تا پایین- هر کسی را انتقاد کند، مورد توهین قرار دهند.

جراره گفت:  دولت به اولویت های مردم توجهی نمی کند. اولویت های اصلی مردم خودرو نیست همه دیدیم در روزهای اخیر وام های 25 میلیونی خودرو داده شد اما متاسفانه برای پرداخت وام 3 میلیون تومانی دچار گرفتاری هستیم. چطوربرای حل مشکل خودروسازان می توان خط اعتباری ایجاد کرد اما برای مشکل ازدواج جوانان نمی توان این کار را کرد؟

این نماینده مجلس نهم افزود: متاسفانه این تصمیمات باعث بی اعتمادی مردم می شود؛ چرا روز اول به مردم نگفتید چند خودور دارید چرا نگفتید 110 هزار خودرو دارید؛ درابتدا بدون محدودیت اعلام کردید اما بعد از 3 روز سایت‌ها را بستید؛ در ابتدا گفتید تسهیلات 7 ساله است اما پس از آن اعلام شد 4 ساله است؛ چگونه مردم اعتماد کنند؟

جراره با اشاره به اینکه در اقتصاد اولین اصل ثبات است گفت:  متاسفانه شاهد این مسئله نیستیم. کمی با مردم صادق باشید.

وی در ادامه نطق خود گفت: ضعف مدیریت در هرمزگان بیماری مزمن است؛ چطور می شود در سیلی که از هفته قبلش نسبت به وقوع آن خبر داده شده، 13 نفر به کام مرگ فرستاده می شوند. در این استان شاهد طوفان بزرگی هم بودیم که حدود 3نفر تلفات داشتیم؛ اما در یک سیل معمولی شاهد خسارات زیادی به اموال و جان مردم بودیم و خانواده های زیادی را عزادار کردیم.

 وی ادامه داد: جان مردم در استان هرمزگان فدای ضعف مدیریتی و سهم خواهی می شود. سهم خواهی های سیاسی جان مردم را فدا می کند؛ آیا اگر یک نفر رییس ستاد رییس  دولت بوده حتما باید استاندار شود؟ به هر قیمتی حتی به قیمت جان مردم؟

جراره گفت: بیمارستانی وجود دارد که ممکن است هر لحظه خراب شود و در حالی که کارگاهی برای انتقال آن تشکیل و کارش تمام شده است، اما برخی خواسته های غیر معقول از جابجایی آن جلوگیری می کند. چرا برای رسیدن به اهداف تان با زندگی و جان مردم بازی می کنید؟

جراره گفت: به چه دلیل فردی بدون سابقه و صرف اینکه در ستاد انتخاباتی بوده است مدیر عامل فولاد هرمزگان است و دوستانی که با  وی در ستاد عکس سیاسی گرفته بودند در حال حاضر یکی یکی بدون داشتن سابقه در استان  پست میگرند وافراد با سابقه استان  در این صنعت یکی یکی کنار گذاشته می شوند؟

وی افزود: ظاهرا انتخابات و برنامه های سیاسی آنها مهمتر از تولید و کار است. استان با همه منابع موجود در حال فدا شدن در بازی های سیاسی است. شنیده ها حکایت دارد زمزمه های انتزاع بخش هایی از استان به گوش می رسد اما به وزیر کشور هشدار می دهم  به هیچ وجه به فکر انتزاع بخش هایی از استان نباشد.

این نماینده مجلس نهم گفت:  در خصوص واگذاری آلومینیوم و نحوه غلطی که در حال انجام است از سال 91 فریاد می زنم چرا کارها را شفاف و دقیق انجام نمی دهید؟  اعتراف کنید که تمایل واگذاری آن را به دوستانتان دارید. این سازمان خصوصی سازی است یا مخصوصی سازی؟

جراره ادامه داد: منافع هرمزگان متاسفانه گوشت قربانی شده است و آقایان مرکز نشین آن را میان خود تقسیم می کنند؛ به وزیر اقتصاد تذکرمی دهم که سریعا جلوی این واگذاری ها را بگیرد  در غیر این صورت عواقب این حق‌خوری‌ها با خودشان است.

وی گفت: متاسفانه فرصت های شغلی از دست جوانان استان خارج و اندوه بیکاری چهره آنها را فراگرفته است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: آقای رییس جمهور 8 ماه پیش نیروگاهی را در استان افتتاح کردید اما خبری از آب و برق نیست؛ بدانید که مردم متوجه این عدم رسیدگی ها می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار