با تدابیر مسئولان استانی کفه ترازوی قیمت در بازار گوشت مرغ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال رو به کاهش است، امااختلاف قیمت مرغ زنده با مرغی که به دست مردم می رسد هنوز عادلانه نیست.
کد خبر: ۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 16 March 2015

شاید نتوان گفت گوشت مرغ بیشترین نیاز مردم است اما می توان آن را در زمره کالای پر مصرف مردم به ویژه در نوروز دانست، این در حالی است که قیمت مرغ از مدتها قبل سیر صعودی پیدا کرد و مردم را در شک فرو برد.

  به گزارش تابناک همدان؛ هر چند امروز این قیمت در مرز هفت هزار تومان ثابت مانده است اما مصرف کنندگان از نبود ثبات قیمت نگران شده اند. آنچه باعث شکسته شدن قیمت ها تا حدودی شد وارد کردن ذخایر مرغ منجمد به بازار بود.

امروز قیمت مرغ در همدان در مراکز عمده فروش شش هزار و ۹۰۰ تومان و یا 7هزار تومان بوده که مرغ در چند روز گذشته با قیمت هفت هزار و ۷۴۰ تومان نیز در این مراکز عرضه شده است، البته این مطلب تنها برای مراکز عمده فروشی در شهرستان بوده و متاسفانه قیمتها در مراکز جزئی، فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر گاها به بیشتر از این هم رسیده بود که موجب نگرانی مردم شد.

دلالان عامل گرانی مرغ در بازار/ اختلاف قیمت از تولید کننده تا مصرف کننده عادلانه نیست

هرچند روند نزولی قیمتها در همدان با توجه به توزیع مرغ منجمد از سوی سازمان صنعت و معدن  مسرت بخش است اما باید بازار گوشت مرغ استان بیشتر از گذشته تحت نظارت قرار گیرد تا با حذف دست دلالان از بازار هر دو طرف معادله بازار یعنی تولید و مصرف کننده دچار زیان نشوند و تولیدکننده به سود واقعی فروش و مصرف کننده به قیمت واقعی خرید دست یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار