سفیر کشور فیلیپین در ایران ظهر امروز از گمرک و اداره بنادر و دریانوردى بندرلنگه بازدید کرد.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 04 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ادوارد وراموس مینیز، سفیر کشور فیلیپین به همراه دکتر نادر سعیدی موسس پارلمان دوستی فیلیپین و ایران، فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین بندرلنگه ظهر امروز از مجموعه اداره بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرکات این شهر بازدید کردند.
 
در حاشیه این بازدید، فرماندار بندرلنگه اظهار داشت: سفیر فیلیپین با دیدگاه مثبت نسبت به بندرلنگه و به دعوت فرمانداری و پیگیری پارلمان دوستی فیلیپین و ایران و بازرگانان فعال، برای بازدید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت گسترش مبادلات و تجارت با این بندر، این سفر را تدارک دید.
 
اسماعیل پاسلار افزود: فیلیپین یکی از کشورهای مهم جنوب شرق آسیا با دارا بودن بیش از 7 هزار جزیره، از مجمع الجزایر تشکیل شده و با توجه به شرایط آب و هوایی نسبتا برابر با بندرلنگه و به لحاظ نزدیکی به بنادر مهمی چون سنگاپور و کشورهای تجاری دیگر، می‌تواند در زمینه‌های تجاری و بازرگانی با ما تاثیرگذار باشد.
 
وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی کار بیش از 50 درصد واردات کشور را بر دوش می‌کشد و این رقم بعد از رفع تحریم‌ها بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، بندرلنگه به عنوان یک بازوی کمکی در واردات و صادرات، می‌تواند بار این بندر را بر دوش کشد و بحث زمان را برای بازرگانان حل و تسریع بخشد.
 
پاسلار در پایان گفت: با توجه به حجم کالا و کار ترخیص آنها در گمرگ بندر شهید رجایی و به طول انجامیدن آن، می‌توانیم این خلع را در این بندر در آینده جبران کرده و در اسرع وقت کالاها را ترخیص کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار