رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت بازار با استفاده از تولید داخل و جلوگیری از واردات سبب شد تا شاهد کاهش قابل‌توجهی در میزان ضایعات باشیم.
کد خبر: ۱۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 07 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، مجتبی مزروعی ظهر در نشست خبری طرح تنظیم بازار نوروز که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تنظیم بازار به این معنا نیست که نوسان قیمتی نباشد ولی باید نوسانات در حد معقولی صورت گیرد، اظهار داشت: از 26 اسفندماه سال گذشته در 60 نقطه مشهد و در تمامی شهرستان‌ها 2 هزار و 300 تن پرتقال و و 950 تن سیب با قیمت تنظیم بازار توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان موجودی پرتقال در استان 140 تن و میزان سیب موجود 160 تن است، گفت: ضایعات میوه تنظیم بازار امسال حدود 5 درصد بوده که یک دهم ضایعات سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت به طور میانگین برای هر کیلوگرم سیب و پرتقال بیش از 10 هزار ریال یارانه داد افزود: 3 هزار و 500 تن میوه در ایام نوروز در خراسان رضوی تامین و توزیع شد و میزان میوه باقی‌مانده در سردخانه‌های خراسان رضوی نیز به مرور وارد می‌شود.

مزروعی در ارتباط با توزیع مرغ منجمد در بازار اظهار کرد: بیش از 10 هزار تن مرغ منجمد تا 16 فروردین ماه امسال در بازار توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار امسال اجرای طرح تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، تصریح کرد: این اقدام سبب شد تا شوک‌ قیمتی و تغییرات شدید بازار و تفاوت قیمت بین تولیدکننده و مصرف‌کننده کاهش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر اقدامات خوبی که امسال انجام شد این بود که با برآورد میزان مصرف میوه در سال گذشته امسال از واردات جلوگیری شد، عنوان کرد: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت بازار با استفاده از تولید داخل و جلوگیری از واردات سبب شد تا شاهد کاهش قابل توجهی در میزان ضایعات باشیم و علاوه بر این تقویت تولید را نیز به دنبال داشت.

مزروعی با اشاره به سایر اقدامات این سازمان خاطرنشان کرد: توزیع 420 هزار تن نهاده شامل جو، ذرت، سویا و سبوس در سال گذشته نقش عمده‌ای در ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از کشتار دام مولد در خراسان رضوی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار