معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، از محرومیت‌های این استان، به‌ ویژه در بخش سلامت و عدم دسترسی به حتی یک جراح اطفال خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 27 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی حسنی آزاد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار سینا از عدم توازن خدمات در سطح کشور گفت: متاسفانه سهم استان‌هایی همچون هرمزگان بشدت نادیده گرفته شده است، اغلب استان‌های جنوبی کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان مواجه‌اند که در این میان هرمزگان، وضع نامناسب‌تری دارد، به‌ طوری که بسیاری از بیماران این استان که به عمل جراحی و درمان نیاز دارند باید راهی استان‌های دیگر شوند و مهاجرت نیز مشکلات زیادی برای مردم به همراه دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: استان هرمزگان حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت دارد و جزء استان‌هایی است که آمار زاد و ولد بالایی داشته و تعداد زایمان‌های آن نسبتاً بالا است و به همین علت آنومالی‌های دوران نوزادی نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تعداد موالید بالا، متاسفانه حتی یک جراح اطفال در استان نداریم، گفت: تا دو سال پیش یک متخصص جراح اطفال داشتیم اما ایشان از این استان خارج شده و در منطقه‌ای دیگر فعالیت می‌کند، در نتیجه مجبور هستیم نوزادان بیمار را به مراکز درمانی استان‌های دیگر منتقل کنیم که در برخی موارد اورژانسی منجر به فوت نوزاد می‌شود.

حسنی‌آزاد، با اشاره به اینکه استان هرمزگان حدود دو سال است که با این مشکل دست‌ و پنجه نرم می کند، گفت: کمبود برخی رشته‌های فوق تخصصی دیگر مانند جراح کانسر، توراکس و قلب و عروق نیز مشکل‌آفرین شده است که این مشکل در تمام بخش‌ها از جمله بخش خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار