مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از راه اندازی هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار در این استان به منظور رسیدگی به اعتراضات بیمه ای کارفرمایان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 10 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی ضمن اشاره به جایگاه شرکای اجتماعی و مشارکت آنان در نظام تصمیم گیری سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بر مبنای این دیدگاه، شکل گیری هر گونه حق بیمه از آغاز تا پایان با اطلاع، شناخت و به وجود آمدن این باور در کارفرمایان ایجاد شده که فرآیند محاسبات از صحت کافی برخوردار است و نهایتا موارد اختلاف در معرض یک داوری منصفانه گذاشته می شود.
 
 وی ضمن اشاره به پیش بینی این نگرش در مواد ۴۲ تا ۴۵ قانون تامین اجتماعی، افزود: چنانچه کارفرمایان به میزان حق بیمه و دیگر موارد قانونی تعیین شده معترض باشد، می توانند اعتراض خود را به هیات تشخیص مطالبات ارایه کنند تا در هیات های بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه هیات تشخیص مطالبات تنها مرجع صلاحیتدار رسیدگی به اعتراضات نسبت به حق بیمه هاست، گفت: هدف از ایجاد این تشکیلات، اعتمادسازی و اطلاع رسانی شفاف به کارفرمایان در کنار حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری حق بیمه است.
 
  حیدری بلوکی تعداد اعضای هیات تجدید نظر را ۵ نفر دانست که برای مدت سه سال منصوب می شوند.
 
 وی افزود: یک نفر نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس هیات، یک نفر به انتخاب شورایعالی سازمان تامین اجتماعی،  یک نفر قاضی با معرفی دادگستری، یک نفر به عنوان نماینده سازمان تامین اجتماعی و یک نفر نماینده کارفرمایان با معرفی اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، اعضای این هیات پنج نفره را تشکیل می دهند.
 
این مقام مسوول ضمن اعلام خبر راه اندازی این هیات برای نخستین بار در هرمزگان طی اردیبهشت ماه سال جاری، خاطرنشان کرد؛  هيات تجدیدنظر تشخیص مطالبات تا پیش از اين در محل ستاد سازمان تامین اجتماعی در تهران تشكيل مي گردیده است.
 
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد؛  به منظور  رفاه حال كارفرمايان استان و جلوگيري از تحميل هزينه هاي اضافي، كاهش مراجعات و صرفه جويي در زمان رسيدگي به پرونده ها، با پيگيري هاي این اداره کل مجوز ايجاد این هیات در  بندرعباس اخذ گردید که نخستین جلسه آن در روز بیستم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار