مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازدید تعدادی از مدیران منطقه‌ای خط کشتیرانی KLine کشور ژاپن در خاورمیانه از بندر شهید رجایی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 10 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی گفت:  بازدید ژاپنی‌ها از بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران به منظور برقراری مجدد خط لاینر کانتینری و تردد کشتی‌های RO-RO (حمل خودرو) به بندر شهید رجایی صورت گرفت.
 
وی افزود: خط کشتیرانی KLine با دارا بودن 68 کشتی کانتینری با ظرفیت 355 هزار TEU، هفدهمین خط برتر کشتیرانی کانتینری جهان است که حدود یک قرن سابقه فعالیت دارد و بیانیه ماموریت آن تمرکز بر مشتری‌گرایی و CRM است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: تعداد کل ناوگان دریایی این کشتیرانی که شامل کشتی‌های RO-RO نیز است 499 فروند بوده که در 54 مسیر دریایی جهان فعال است.
 
ایدنی تصریح کرد: در نشست مشترک مسئولان بندر شهید رجایی با مدیران منطقه‌ای خط کشتیرانی بین‌المللی KLine از آنان خواسته شد با توجه به موقعیت منحصر به‌ فرد ترانزیتی ایران، امکان دسترسی به بازارهای جدید کانتینری و خودرویی برای بندر شهید رجایی فراهم شود تا سهم بازار بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در بین بنادر منطقه خلیج فارس ارتقاء یابد.  
 
وی گفت: براساس اعلام مدیران این کشتیرانی قرار است جدیدترین و بزرگ‌ترین کشتی RO-RO خط کشتیرانی KLine با ظرفیت 7 هزار و 500 خودرو در آینده‌ای نزدیک به بندر شهید رجایی سفر کند.
 
بندر شهید رجایی به علت فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره‌ای کشتی‌ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال - جنوب، مهم‌ترین کانون تجارت بین‌المللی ایران محسوب می‌شود.
 
در شرایطی که بیش از 90 درصد جابه‌جایی محموله‌های تجاری کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده‌دار بیش از 53 درصد حجم کل این مبادلات در زمینه ترانزیت، واردات، صادرات و سایر فعالیت‌های بندری است و تاثیرگذاری ویژه‌ای در اقتصاد منطقه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار