رئیس اداره شیلات شهرستان میناب گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و 200 تن انواع ماهیان در شهرستان میناب صید شده است.
کد خبر: ۲۲۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 13 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حیدری گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از هشت هزار تن انواع ماهی  در این شهرستان صید شود.
 
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب اضافه کرد: بازار ماهی فروشان گورزانگ از بازارهای قدیمی شهرستان میناب بخشی از ماهی کشور را تامین می کند.
 
وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 20 تن انواع ماهی وارد بازار ماهی فروشان گورزانگ می شود، افزود: این ماهی‌ها به استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر و یزد فرستاده می شود.
 
حیدری با بیان اینکه بیشترین ماهی صید شده سارم و مقوا است، افزود: ماهی این بازار بیشتر از بنادر کوه مبارک، جاسک، سیریک، کوهستک، کرگان و کلاهی تامین می شود.
 
وی گفت: بازار ماهی گورزانگ معروف به پاچال با 40 غرفه زمینه اشتغال را برای بیش از هزار و 500 نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
 
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب بیان کرد: گورزانگ یکی از روستاهای بزرگ بخش بندزرک میناب است که از شمال با روستای باغگلان و تم بلوچان همسایه است و در جنوب آن ، رودخانه میناب قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر میناب 10 کیلومتر است.
 
وی با بیان اینکه روستای گورزانگ 4 هزار نفر جمعیت دارد و شغل اکثر آنان کشاورزی و کار در بازار ماهی فروشی است، افزود: شهرستان میناب ، 90 فروند لنج و 176 فروند قایق صیادی دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار