مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 948 شهرک و نواحی صنعتی در کشور وجود دارد که همه به ایجاد اشتغال و رفع محرومیت کمک می کنند .
کد خبر: ۲۲۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 14 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، یزدانی در کارگروه رفع موانع تولید در بندرعباس  با بیان اینکه احیای ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است، افزود: راه اندازی دوباره این واحدها به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل منابع بانکی، صندوق های زیر پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و استفاده از منابع خارجی(یوزانس) تامین شود.
 
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور افزود: از این میزان بیش از 300 طرح و واحد صنعتی در هرمزگان در دست اجراست که بیش از 130 طرح بالای 60 درصد پیشرفت دارند که در مقایسه بامیانگین کشوری رقم بالایی است.
 
یزدانی گفت : بر اساس بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بانک ها مکلف اند ، واحدهای صنعتی مصوب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از بدهی های غیر جاری و چک های برگشتی مستثنی کنند و وثیقه های مازاد واحدها را به میزان تسویه حساب ها آنها آزاد کنند .
 
وی افزود: در صندوق های تابع وزارت صنعت معدن و تجارت منابع خوبی برای صدور ضمانت نامه و حمایت از واحدهای تولیدی تا میزان 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .
 
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به واگذاری زمین در 17 شهرک صنعتی هرمزگان گفت: 50 درصد اعمال تخفیف در قیمت گذاری واحدهای صنعتی واقساط طولانی مدت و پیش پرداخت کم از جمله مشوق ها برای هدایت سرمایه گذاران به این شهرک هاست.
 
وی افزود: شرکت های دانش بنیان،نخبگان و ایثارگران هم از تخفیف های ویژه ای برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی برخوردار می شوند.
 
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:948 شهرک و نواحی صنعتی در کشور وجود دارد که همه به ایجاد اشتغال و رفع محرومیت کمک می کنند .
 
یزدانی افزود: اکنون ۸۷ هزار و ۶۰۹ واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند .
 
وی گفت : در شهرک های صنعتی کشور یکهزار و ۹۹ واحد صنعتی به تملک بانکها در آمده اندکه از این شمار ۲۷۶ واحد به صورت کامل متوقف هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند.
 
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به زیر ساخت های مناسب شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان برای استقرار سرمایه گذاران افزود: در این شهرک ها آب و برق و گاز و تلفن موجود است و در شهرک هایی که این زیر ساخت ها را ندارند و تقاضا محور باشند زیر ساخت ها ایجاد می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار